Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Denne dagen er for meg en påminnelse om at jeg er alene. Har vært en skikkelig demrimerende dag, alle skriver på facebook og over alt, hva de har fått av kaker, blomster og kos. Noe som er kjempe bra for de, men jeg skulle så sårt ønske at jeg også hadde noen som kunne ha overasket meg med noe. Dette er min andre morsdag, og dagen i dag har vært like ille som den var i fjor. Vet at jeg kunne gjort noe ut av dagen selv, men det var litt vanskelig da mini var til pappan sin, og kom hjem like før leggetid. Å ikke nokk med at det er morsdag, men det er jo valentines også. Det er ikke særlig gøy å være alene på slike dager. Det er på slike dager tankene dukker opp - det er ikke slik som dette jeg hadde sett for meg mine morsdager. Når jeg tenker tilbake på den tiden jeg var yngre, og vi feiret morsdagen til min mor, så husker jeg at jeg tenkte på den dagen det var MIN tur til å feire MIN morsdag, og hvor stas det skulle bli.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Skjønner godt at det er sårt, for dere som er alenemødre på morsdagen. (Og alle de single føler det også sårt fordi det er Valentines i dag). Livet blir ikke alltid slik man har sett for seg, men det er ikke dermed sagt at du skal være alene uten barn og mann hos deg til å feire morsdagen med i all fremtid!! Det er jo utrolig mange alenemødre som finner seg nye menn, får nye barn, får en stor familie og mange hos seg til å feire både hverdag, morsdag og andre dager.. Prøv å se mulighetene du har!! Har du prøvd nettdating? Hva med å tenke at dette skal være dagen da du legger inn en profil og prøver å se fremover ved å se etter noen å dele dagene dine med fremover. Neste år er nok barnet ditt hos deg på morsdagen, du får kort fra barnehagen og dere kan kose dere sammen. Kanskje har du en mann i armkroken neste morsdag også, noen å dele alt med.. Ønsker deg det beste..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Ikke bry deg så mye om morsdagen. Finn på noe annet gøy med barnet ditt, og drit i Facebook. Det gjelder å skape sin egen glede i den situasjonen man er i. Lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Jeg er også alenemor. Men har ikke brukt dagen til å sitte og deppa. Har bakt fastelavensbolle alene, for sønnen min var også borte. Så har ganske enkelt sittet og kost meg med fastelavensboller og sett på en film
Bunnies by night Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Mine tanker - som helt fersk alenemor... er at vi feirer litt bare vi to... Desverre er ikke min exsamboer noe flink til å ordne opp - så det vanket ingen morsdagspresang fra lillegutt i dag. Når barna våre blir litt større så ordner de ting på egen hånd - et lite kort etc. - og fram til da finner jeg på noe koselig med gutten min på morsdagen Skjønner at det er trist når du ikke har barnet ditt hjemme - men da tror jeg at jeg hadde laget et hjemmespa til meg selv, og bare slappet av:) Men nå er jeg relativt avslappet i forhold til slike dager - valentines kunne jeg ikke brydd meg mindre om, og morsdag - vel - jeg får masse oppmerksomhet fra gutten min hver dag, og hver gode omfavnelse og nuss er et tegn på hans kjærlighet for meg:)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 så enig så enig! er alenemor selv også.. og har ikke brydd meg om det i det hele tatt iår! men har da kost oss masse i dag allikevel! for som bunnies by night sier; hver gode omfavnelse og nuss er viktigere enn noe annet!! jeg tror faktisk dette morsdag/farsdag styret var mye viktigere for våre foreldre enn for våres generasjon.. i allefall føler jeg det sånn.
brooklyn Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Det siste der tror jeg faktisk stemmer! Husker min far var skikkelig skuffet over at vi ikke giddet å komme med frokost på sengen til han, morgenkos og gave og kort når jeg og min søster var hhv 14 og 17 år......Var veldig viktig for han, ihvertfall! Og han ELSKER den dagen fremdeles!! Hver gang den faller sammen med bursdagen hans, føler han at han taper en viktig pappa-dag. Om mannen blir 59...
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har en mann som ikke bryr seg om sånne dager... enda jeg er mamma etter prøvelser på ni år nå. Han er på hv øvelse og langt borte. MEN jeg fikk feiret med min lille etterlengtet iente så jeg gav blaffen i at han ikke var her og disket opp frokost. Vi dro til ei venninne som er alenemor og vi kosa oss med kake og boller:-) Fiiiin dag:-) Ikke vær lei deg, du er jo tross alt mamma!!! Og det er du for alltid. Mennene klarer man seg uten;-)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Jeg kjenner til det,her var det også pappahelg.Men min mor hjalp jenta mi å kjøpe presang og rosa roser til meg,hun var så søt da hun gav det til meg på lørdag. Kake har jeg spist hos mine foreldre,så jeg har fått feira dagen selv om det ble uten gullet mitt. Du får kjøpe gave til deg selv senere hvis dagen kræsjer med pappahelg.
Hellobaby Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 Det er ikke fedrene til barna vår som skal gjøre dagen vår fin, tenker jeg. Min 5-åring har blant annet sagt til meg i dag at jeg er verdens beste mamma, vakrere enn en rose eller en prinsesse, og gitt meg "diamant" i form av en is-snøball. Det gjør meg uendelig glad dypt inni hjertet mitt, og jeg kan ikke sitte og sippe for at jeg ikke har en mann som hyller meg som mor... Jeg har aldri fått verken Valentine's gave eller morsdagspresang, men jeg får likevel mye kjærlighet fra de som betyr mest i livet mitt. Slike dager skaper forventniger. Det er litt dumt at sikkert 50% av befolkningen føler skuffelse mer enn glede slike dager. Syns vi skal ha litt morsdag og valentines dag HVER dag jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå