Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Gutten får hard mage av havre/ris grøt og ris/banan grøt fra Nestle. Så for og få igang magen så må jeg gi han maisgrøt, da får han løst opp. Men får han maisgrøt mer enn en gang så får han diare. Og han får vondt i magen virker det som. Så tenker at jeg burde ikke gi maisgrøt for det er vel ikke noe godt å få diare. Men da blir han jo helt obstipert isteden. Han får sviskemos og malt i grøten, og malt i mme flaskene. Hva skal jeg gjøre??
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Tenker allergi jeg da, trenger jo ikke være det, men kanskje ta en tur innom helsekost og høre om de har noe grøt du kan prøve til han...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 eeeh, ringe legen kansje? hvor gammel er han?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Både ris og banan kan gi hard mage hos de små. Du kan ikke finne en ren havregrøt da? Og hvis ikke gutten din i utgangspunktet sliter med hard mage, kan det være at sviskemos kan være med til å gi løs mage når han kun får maisgrøt? Min tulle hadde litt hard mage pga MME, så ga derfor henne sviskemos, og så ga jeg havregrøt, det regulerte magen hennes fint hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Da han kun fikk mme så gikk alt så fint. Fikk malt, men det var minimalt. En liten dråpe i hver flaske. Jeg får prøve å få kjøpt en annen grøt type imorgen. Helsekost har vel hirsegrøt. Har hørt mye bra om den. Idag har han vært ekstra ille. Han har kun fått havre/ris grøten nå i mange dager. Da var han egentlig ganske grei. Så måtte han få maisgrøt pga obstipasjon igår kveld, også fikk han ris/banan til morran idag. Og idag har han kun spist ett par skjeer med grøt og 2 flasker a 190 ml med mme. Men han smiler jo og er fornøyd. HI
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Prøv grøten fra småfolk eller fra hipp og se hvordan det går.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Han fikk faktisk hard mage av nestle sin Nan 1, så grøten er kanskje ikke bedre. Imorgen skal jeg handle hipp og småfolk og gå innom helsekost. For dette går ikke. Han er i tillegg ikke så veldig tjukk av seg for å si det sånn. Så å få i han mat hadde vært kjekt Og skal til legen imorgen (pga min rygg) så skal snakke med legen om dette og. HI
Gjest cunning stunts Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Lag normal grøt fra bunnen, det er ikke nødvendig med kjøpegrøt. Havregrøt av mel eller gryn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå