Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Har strikket de merkeligste vottene som vistnok skal bli fine etter å ha blitt tovet, hehe... Nå har jeg satt i gang vaskemaskina på ullprogram, var det dumt det? 40 gr. Med en kork grønnsåpe. Er det effektivt nok, burde jeg brukt ett "hardere" vaskeprogram? Kan jeg evt hive de inni en runde til etterpå på f.eks 60 gr om det blir for lite, og bruke ett annet program. Ullprogr. mitt vasker ikke på varmere enn 40 gr.
Bettybu Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Du får se..... garn som er beregnet til toving "tåler" veldig lite..Så det kan være det er nok... Spørst hvor mye annet som var i maskinen også...
Gjest mphs Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Du får ikke tovet noe på ullprogramm. Du skal vaske det på normalt 40 grader vaskeprogram.
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Oki, det skal være garn beregnet på toving. Det er kun de vottene som ligger i maskina. Jaja, får satse på å hive de en rundt til på vanlig program etterpå Skulle ikke være anonym altså
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 40 gr ullprogram tovet ikke vottene:) Vanlig vask 40 gr satt i gang, nå...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Nei som sagt man får ikke tovet noe på ullprogram. Det er det som er vitsen med det programet. Altså at man skal kunne vaske ullplagg uten at det tover. Du skal se at de blir perfekte nå etter en runde på vanlig 40 grader. Jeg bruker vanlig milo når jeg tover(ikke skyllemiddel).
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 hehe, selvsagt. Tenkte jeg ikke på engang:) men nå hadde jeg ikke i noe middel. Kanskje det var dumt nå da... hmmm, ikke enkelt dette.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Ta også med et middels stort håndkle i maskinen! TIl neste gang Har forstått at det har mye å si hvilken maskin du har... Jeg måtte tove på 60 grader før det ble no tess Du kan dra ut vottene hvis de blir for små med balsam! Strekk ut mange ganger under tørking hvis de blir små. Hilsen en som nettopp fant ut av det selv
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Takk for gode tips:) blir spennende å se hva det blir til nå da. Blir dette bra, har jeg tenkt å strikke flere par i julegaver...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har strikket og tovet mye tøfler, men egentlig aldri noe annet:) Jeg vasker på 60 graders vanlig bomullsprogram, hiver kun i en kork med grønnsåpe, ikke noe annet, og har et håndkle eller noe annet sammen med tøflene i maskinen så tøflene har noe å slå seg mot.
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #11 Skrevet 14. februar 2010 Får se hvordan disse blir nå, men dersom de ikke blir tovet nok, skal jeg hive de i på 60 gr. da? Evt 50? Og med en håndduk?
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #12 Skrevet 14. februar 2010 De ble fortsatt litt store, så nå ligger de i maskina for 3. gang med milo, håndduk og vanlig kok/kulørt program 60 gr. Krysser fingrene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå