Gå til innhold

Er dette nok til å gi henne Kiss syndrom?

Anbefalte innlegg

Jeg las ista på Kiss-Kidd siden, og las symptomene.. Datteren min på snart 3 mnd våkner ofte brått fra en søvn, selv om hun er stuptrøtt og har sovet 1 minutter.. Hun hadde og en periode der hun gulpet veldig mye, men det har gitt seg nå.. Hun har ikke vondt i magen, kanskje litt urolig av og til på kveldene pga luft, men skriker ikke utrøstelig.. Nå den siste tiden har hun slitt litt med søvnen også.. Kan dette vere kiss syndromet???

Fortsetter under...

Utfra det du lister opp av symptomer på din datter hadde jeg nok ikke tenkt kiss sånn direkte. Men hvis hun har bananformen i kroppen, overstrekk i nakken med bakoverbøy og/eller nakkevipp i tillegg hadde det vært sterke indikasjoner. Men hvis du mistenker kidd kan du enkelt få undersøkt henne hos manuelterapeut. Du trenger ingen rekvisisjon til de og det er gratis til barn under 12 år,( eller skal ihvertfall være det, vet noen som måttet betale.)

Ville vel heller ikke tenkt på det, men sjekk for symptomene cat nevner. I tillegg er det ofte risikofaktorer til stede vedr fødselen, feks tatt med tang/sugekopp, trykk på magen, keisersnitt etc. Men ta gjerne barnet med til en manuell terapeut, de gjør en sjekk så blir du hvertfall sikker:)

Barnet trenger faktisk ikke ha NOEN av de symptomene som Cat lister opp ovenfor for å ha KISS!! Min datter hadde ikke skjevt hode, ingen flathet i hodeskallen, ingen favorittside, ikke overstrekk eller bananform eller ammeproblemer.. Men hun gulpet sykt mye, spes fra 3-mndalder og oppover, og sutret så innmari mye på dagtid. På natta sov hun veldig godt.

Vi tok henne til kiropraktor og fikk vite at hun abs hadde nakkeproblemer. Hun behandlet henne 5-6 ganger og ting ble bedre. Men ikke helt bra. Jeg fikk imidlertid høre av noen at manuellterapeut behandler babyer gratis, så jeg dro heller dit- og han diagnostiserte henne med KISS II. Dvs hun har stivhet mellom nakkevirvlene men ikke slik at hun fikk skjevhet osv. han sa at denne stivheten kunne ha ført til det at hun sov så ekstra tungt om nettene også. Han behandlet henne noen runder og etter hvert ble det bra. Anbefaler deg manuellterapi, bare for en sjekk om ikke annet. Det er gratis, så skader ikke å sjekke:)

Det var jo akkurat derfor jeg sa at hun burde ta barnet med til manuelterapeut. Men jeg hadde ikke kommet til å tenkt kiss bare sånn uten videre. Fordi det finnes like mange helt naturlige årsaker til de problemene hi lister opp også. Derfor er den eneste måten å finne det ut på å kontakte noen som har dette som arbeidsfelt. Noen har nemmelig ALLE symptomer på listan mens noen har nesten ingen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...