husmus &2 Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har masse fersk vanilje rett fra Afrika og kanelstenger, men hva i alle dager kan jeg lage med de? Hvordan bruker man fersk vanilje og ferske kanelstenger?
Musemor med tre søte små Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Vaniljestenger bruker jeg i Cream Brule og Pannacotta (eller hvordan det nå skrives)
Rampongi Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 eplekake, fløtepudding, kakao (det må jo være himmelsk med fersk vanilje..), vaniljekrem, chocolate chip cookies, hveteboller..
husmus &2 Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2010 Åh, eplekake tror jeg jammen jeg skal lage. Men, eh, noen tips til hvor MYE jeg bør bruke om gangen og skal man bare kutte den opp?
erteposen + 4 Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Du skraper ut frøene fra vaniljestangen, og lager ditt eget vaniljesukker med den sorte stangen. Ta et glass med sukker, og putt de tomme skallene oppi. Det maker supergodt, og holder seg kjeeeempe lenge. Panna cotta er også godt, og vaniljesaus!! Saus med vanilje er også godt til fisk, tro det eller ei. Hel kanelstang er godt om du koker det sammen med bær t.d bjørnebær, og så serverer du det til is. I chilli con carne skal også bittelitt kanelstang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå