Gå til innhold

Har en venninne som ikke vil kjøpe en rekkehusleilighet kun pga den ligger for nærme søppeldunkene og da kan det lukte surt hvis søppeltømmerne skulle streike.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har snakket i ukesvis om hvor perfekt leiligheten er, passe pris, størrelse, riktig beliggenhet osv. Så skulle de på visning her en dag, og jeg sendte mld etterpå og spurte om de skulle legge inn bud.

Nei, leiligheten var helt nydelig den, men den lå bare 20-25 meter unna "søppelhuset", altså et sånt skur med felles søppeldunker for området. Og da var hun redd at det kom til å lukte vondt hvis det ble kommunal streik og søplet ikke ble tømt...

Er dette er god grunn til å la vær å kjøpe drømmeleiligheten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må vel være opp til venninnen din om det er god grunn eller ei. Visst det er det for henne så er det vel greit...?

Kanskje magefølelsen hennes sier at det ikke er helt rett for henne å kjøpe akkurat den leiligheten og derfor er det det med søppelet som ble "grunnen" for at hun velger å lytte til magefølelsen...

Skrevet

Hehe... Det må da seriøst være noe annet som gjør at hun ikke vil ha leiligheten likevel...?

Jeg tror ikke jeg hadde tenkt over hvor søppelhuset var i forhold til leiligheten min, så lenge det ikke vegg i vegg, på en side jeg hadde vindu feks..

Mitt svar på det du spør om , er nei. Men folk er jo forskjellige. Hvis det ikke er så vanskelig å få tak i bra leiligheter hvor dere bor, så kan man kanskje være litt mer kresen enn hva jeg hadde kunnet her hvor jeg bor..

Skrevet

Jeg forstår henne for det kommer til å lukte til sommeren uansett om det ikke blir streik.

Vi har søppelsug i vårt borettslag. Noe som er det aller mest hygieniske, men til og med de som bor rundt den sier det lukter på sommeren.

Skrevet

Om det er god grunn til ikke å kjøpe drømmelieligheten???

Personlig syns jeg det er et utrolig idiotisk spørsmål.

Vi har alle forskjellige preferanser på hva som er viktig for oss.

Er det viktig for din venninne, så skal hun heller ikke legge inn bud

Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av dette da HI? Prøver å dumme ut venninna di her inne eller? Hva hun gjør, er vel opp til henne. Liker hun ikke at leiligheten ligger så nær søppelskruret, så er det da opp til henne. Skjønner ikke hva det er du reagerer på.

Skrevet

Haha.. Sure skrømt dere er..

Skrevet

Jeg tror du må få deg en hobby.....

Skrevet

Merkelig av venninnen din. Vond lukt kan komme overalt. Lukter jo vondt av vanlige søppelkasser som står inntil huset også...

Skrevet

Vet du hva, beliggenhet betyr faktisk ALT. Vi bor i et greit hus, men hagen er en loddrett bakke, folk kjører altfor fort rett forbi innkjørselen, og vi MÅ ha søppeldunkene ved inngangsdøra fordi det fins ingen annen plass.

Jeg skjønner godt at hun tenker på dette når de først skal bruke mye penger på hus!!!

Skrevet

Jeg ville vel heller tenke at det var praktisk med kort vei for å gå med søpla:)

Skrevet

Jeg forstår henne veldig godt. Nå er det jo ikke snakk om 2 søppeldunker her, men mange. Tenk så fælt når en vil kose seg i hagen om sommeren, og så blir det ødelagt av drittlukr fra søppeldunkene.

Skrevet

Spør du OSS om det er god nok grunn? Det er jo HUN selv om evt skulle bodd der. Om grunnen er god nok for henne så er den god nok. Om hun ikke vil bo oppå søpplekasser så må vel hun kunne velge det uten at du skal oppføre deg slik! Hvor man skal bo er en personlig avgjørelse som man må få ta helt selv, uten at du skal bli nødt til å godkjenne valget hennes! Makan til oppførsel, å skulle ha vilt fremmede til å godkjenne eller ikke godkjenne en venninnes bovalg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...