Gå til innhold

Dere som har medlemmer i familien med matallergier, hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

Ser div handletråder her hva som er mye og lite å bruke i mat i mnd. Begynt å samle litt på kviteringer selv og med mat til oss alle (2 voksne,2 barn, 2 hunder og 3 katter) så bruker vi rundt 6500.(inkl såre,vaskemidler og div sånt) Er jo kanskje mye men er ikke så mye å spare inn igrunn.. her er det mannen som har cøliaki. Er jo litt dyrere mat og at alt igrunn blir laget fra bunnen av. Men hvordan sparer dere inn på ukes handel?

Vi bestiller endel på allergimat da det er billigere her enn på butikken, og hundene får mat fra vetrinær.

Fortsetter under...

Vi er 2 voksne og to gutter på 6 og 12 pluss mini på snart 6mnd. Jeg tipper vi bruker nesten det samme.

12 åringen har Cøliaki, vi kjøper all glutenfrimat i Sverige det er ca halv pris, så da handler jeg gjerne 15-20 pakker melmix-pasta-basismel osv

Men vi bruker mere penger på mat nå enn før, det blir jo ikke så ofte raske middager og nesten alt blir laget fra grunnen av. jeg orker ikke og lage dobble middager så alle spiser glutenfritt til middag.

Vi spiser endel ute og det koster når tolvåringen ikke kan spise alt...

Jeg prøver og handle en gang pr uke og det sparer vi mye på:) også sparer jeg mins hundre kroner på ikke ha med ungene på butikken...he he

Jeg har en med melkeallergi, og en mann som ikke kan spise en del produserte matvarer/fabrikat. Det koster ikke noe ekstra å lage melkefri mat, men en har jo ikke samme meny heller da. Mannen min testa ut glutenfri diett i 1 år som ledd i utgreiing, og da kutta vi heller ut all mat der en måtte erstatte brød/korn med glutenfri mat siden det var enklere og rimeligere. Ikke en varig løsning, men vi fikk ikke det tilskuddet før det ble en endelig diagnose (noe det ikke ble:).

Ellers så synes jeg ikke det var noe ille å bruke på mat og husholdning i mnd.

Vi er to voksne og to barn. Jeg er allergisk for hvete, soya og nøtter. Vi handler vel for ca 4000 i mnd (vaskemidler, kosmetikk, bleier etc innkl.).

Ikke vanskelig synes jeg. Utallige retter man kan lage av rene råvarer. Til frokost spider vi mye havregrøt, youghurt naturell med frokostblanding og frukt. Ellers går det i knekkebrød, rugbrød og spesiallaget brød.

Kan ikke skjønne at det skulle være dyrere å lage fra bunnen - heller motsatt. Men mer tungvint er det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...