Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Vi er blitt så heldig å bli gravid etter mange år. Det er liten sjans for at vi skal klare å få fler barn pga få egg. Derfor har jeg et stort dilemma mtp faddere. Hadde vi kunne tått flere barn kunne jeg "spart" noen til neste barn, men det kan vi altså ikke satse på. Derfor er det veldig vanskelig for meg å plukke ut faddere, og hvis jeg kutter så langt ned jeg bare kan, står jeg igjen med åtte faddere. Dette blir mange, men det er rett og slett slik jeg føler at det må bli. Jeg har selv to fadderbarn og tre gudbarn. Jeg kan ikke se noen annen løsning, blir dette for gale? Vi er heller ikke sikker på om det blir dåp eller navnefest ennå, men skal ha faddere uavhengig av hva vi bestemmer oss for å gjøre. Setter pris på å høre deres tanker og meninger rundt dette.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Er kun 6 faddere du kan ha, så da må du nok kutte ned litt.. Eller ha privat dåp/navnedag for å kunne ha 8 faddere.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #3 Skrevet 15. februar 2010 Jeg og mannen min er kirkefaddere, og vi var 8 stykker i fadderfølget. Fungerte fint det, så det er nok rom for å tøye litt. Når det er sagt, man føler seg ikke akkurat dødsspesiell i en faddersituasjon sammen med 7 andre, men det er nå en annen sak.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2010 #4 Skrevet 15. februar 2010 Takk for svar Ja, håper at de vil se mellom fingrene med oss også da De bør i hvert fall føle seg spesiell, dette barnet er det kjæreste vi har, og de åtte er kuttet ned av en lang liste med veldig flotte mennesker. HI
plass'n Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 når det sies maks 6 faddere, så er det fordi det er ikke flere linjer i kirkeprotokollen.. ! Snakk med kirkekontoret, så går det nok bra å ha åtte. Er det ektepar, kan de jo føres sammen på samme linje.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå