Kongeørna Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Det virker som om enkelte foreldre "kjekler" om hvem som må stå opp med barna. Enkelte blir sure fordi de må stå opp på morsdagen, osv. Mennene dere har valgt, virker jo ikke et eneste hakk bedre, i følge innleggene her inne prioriterer de aldri å være sammen med barna sine om morgenen. Synd dere ikke tenkte på hvor slitsom det kom til å bli å ha barn.
*bolla pinnsvin* Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Nei, det er ikke en straff, men det er definitivt noe av det jeg synes er verst med å ha barn. Altså synes jeg i grunn det ikke er så ille å være mamma
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Er jo naturlig nok ganske slitsomt for oss som er B-mennesker da... Og jada, men venner seg til å stå opp tidligere når man får barn...; Nå står jeg opp mellom 10 og 11 istedenfor 12-14... (I helgene altså). Med småtasser som ikke klarer seg selv MÅ man jo bare opp når de vil opp, men når ungene klarer seg selv om morgenen er det definitivt veeeeldig deilig å kunne sove ja!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 klart man har lyst å sove litt ekstra i helgene. det er da helt normalt! Men vi er vel dårlige foreldre da, siden du og andre A-mennesker bare spretter utav senga?? Synes ikke det er starff å måtte stå opp medmine egne barn, men det er derimot deilig å kunne få sove en time og to ekstra når man først har muligheten. Vi pleier å ta en dag i helgen hver, men vi sover ikke i timesvis, bare littegranne ekstra fordi det er DEILIG!!!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 Noen av oss har kanskje en samboer man bare ser ryggen på foran pc'en, mens man vasker, styrer og ordner hver bidige dag. Dette kan jo bli et irritasjonsmoment til slutt.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Det slår deg ikke at du har et problem det er en enkel løsning på?
Mom2Two Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Hehe, ja det tenker jeg stadig når jeg leser her inne også;o) Jeg er nattugle og mannen er morgenfugl, så her fordeler det seg naturlig. Jeg har tatt nattevåket, skiftet på senger om natten om noen har kastet opp/tisset eller er syke og trenger et fang å sitte på. Så har han for det meste (ikke alltid) stått opp i helgene. Men det er jo ikke snakk om veldig lenge før meg egentlig. Jeg står opp først noen ganger i helgene, men ser da ikke på det som noen straff?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 JA, når datteren min står opp 06.00 på lørdag og søndag, mens vi må dra henne ut av senga på hverdager kl 06.45 - det synes jeg er utrolig slitsomt. MEN forskjellen er at jeg GJØR det. Jeg må få lov til å synes det er dritt kjedelig å måtte legge meg tidlig i helgene og a måtte stå opp og se på utrolig kjedelig barne tv. Ikke gå å kalle meg for en dårlig mor, eller en som "ikke tenkt på hvor slitsomt det er å få barn" bare fordi jeg synes det kunne ha vært deilig å sove lengere enn kl seks på en søndag! kan ikke skjønne at det finnes så mange self righteous "synes de er bedre enn de fleste" mødre på BIM
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 På ingen måte noen straff nei, men må jo si at det av og til er deilig å slippe stå opp klokka seks.. Hele familien står opp og spiser frokost sammen hver eneste ukedag, hele familien samlet rundt bordet. Vi føler oss priveligerte som kan det og koser oss med det. Grunnen til at vi kan det er at ungene står opp klokka seks og vi ikke trenger ut av huset før kvart på åtte, så vi har god tid sammen. Men i helgene står bare en av oss foreldrene opp med barna, i går sto jeg opp og i dag sto mannen opp. Ingen av oss er B-mennesker da, så den som sover lenge i helgene står opp i 8-tiden og vi har en lang dag foran oss sammen
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 Oj, noen som traff deg hardt, 15:03? Da er du vel en dårlig mor, siden den eneste her som har kallt deg det er deg selv. Men bortsett fra siste lille hysterica her, må jeg jo bare si meg enig i at det er deilig å sove om morgenen en gang imellom, men som regel står vi opp samtidig med barna, både jeg og mannen min. De kommer inn i senga til oss når de våkner, og ligger litt der, før vi står opp og koser oss med frokost sammen. Ungene er jo som regel på sitt herligste på morgenen, før de blir slitne, og klare for formiddagsduppen. Ukedagene fyker jo unna, så fridagene vil vi nyte sammen, alle sammen. Kunne ikke fallt meg inn å la mannen min og ungene stå opp alene for at jeg skulle sove videre. Vi har jo valgt et liv sammen, da.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #11 Skrevet 14. februar 2010 Enig 15.10, vi gjør omtrent som dere.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #12 Skrevet 14. februar 2010 Nei, men gud så deilig det var å slippe og stå opp kl 7 idag siden jeg var i seng kl 5!
Kongeørna Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 14. februar 2010 DET er vel en litt spesiell sak, da. Men man er vel ikke på fest til 5 om morran hver eneste fredag og lørdag? Vi gjør, som flere andre, mest mulig ut av helgen, når vi endelig er samlet alle sammen. Ville ikke vært så stas om den ene prioriterte å sove bort hele formiddagen da.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #14 Skrevet 14. februar 2010 Er man ikke? Haha! Nei, såklart er man ikke det, og jeg var (til mitt forsvar) oppe kl 10 og fikk servert nybakte boller og gave på senga! Heldigvis har jeg en mann som ser sitt snitt til å bruke morningene i helgene på å være sammen med ungene sånn at mor kan ligge å dra seg til 9-10. Veldig luksus
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #15 Skrevet 14. februar 2010 Må innrømme jeg er verdens mest fleksible når det kommer til å sovne, så jeg sliter aldri med å stå opp tidlig. Faktisk var jeg oppe seks i morgest, mens min lille sov til ti. Men jeg har jobb og h*n har verken barnehage eller skole=) Når jeg er hjemme, sover vi til 10-12 tiden som oftest. Hvem sier man ikke kan legge seg en middagshvil istedet for å sove lenge? Beste er å stå opp tidlig, sove litt etter middag og kose seg med familien om kvelden rundt stuabordet. PS. Jeg tar alltid ungen, mannen får aldri oppgaven fordi jeg elsker det og jeg kan det best(superego tankegang fungerer alltid oppmuntrende i alle sammenhenger=))
Kongeørna Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #16 Skrevet 14. februar 2010 Ja, og ting er vel ikke svart-hvitt, men poenget mitt er vel lett å lese og forstå. Alle har vi et behov for å sove en gang i blant. Men innlegget mitt er mint i forhold til at man aldri står opp sammen, og at det virker som et tema for diskusjon. Neon tar det veldig til seg - som en personlig fornærmelse, og da tenker jeg at de er målgruppen for innlegget mitt. Ingenting som er så avslørende som "angrep er det beste forsvar". Nyt resten av dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå