Gå til innhold

Fytti så godt isolert nye hus er kontra hus som bare er litt eldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter i nuhuset vårt, har på to relativt små varmeovner og her er 20 varmegrader på 150 kvm. Ute er det overskyet og 1 pluss. Er helt utrolig, dette hadde aldri gått der vi bodde før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, eller at det eldgamle huset er etterisolert =))))

Vi hadde et gammel hus fra 1953 i 6 år (solgte i høst) som var den gang isolert med sagflis... dette synker sammen og gir til slutt INGEN isolering! Der brukte vi mye penger på oppvarming =(

huset vi kjøpte i høst, er enda eldre men etterisolert og her er det varmt med -20 ute og vind... Hadde det vært det gamle huset vårt så hadde vi vel frysi ihjel!!!

Deilig med isolert hus!!!!!!!!

Skrevet

Vi har hus fra 1913 som er uisolert....gjett om det har vært kaldt i vinter

Og gjett om vi skal isolere i sommer...tar ikke sjangsen på en sånn vinter igjen

Skrevet

Huset vårt er fra slutten av 1600 tallet . Her nytter det ikke med etterisolering en gang! Fordelen er at det er enkelt å overbevise ungene om at de må ta på ullundertøy om vinteren.

Skrevet

Fint med isolerte hus ja, ulempen er jo bare at de blir sååå tette at lufta sirkulerer dårlig- noe som ofte resulterer i astma/lungeplager..

Tror nok jeg ville valgt et eldre, men godt etterisolert hus..for nå leier vi et splitter nytt et, og lufta sirkulerer så dårlig at jeg har hatt irritasjonshoste i flere uker..

Skrevet

Ja, det er supert! No er det ei veke sidan sist vi fyrte i ovnen, har på varmekablar i yttergangen og på badet :o)

Store vindauge mot vest gir oss utruleg mykje solvarme (ikkje fullt så morsomt om sommaren), men det har heller ikkje vore kaldare enn ca -4 dei siste dagane.

Skrevet

ja, signerer "mammas go klump+jentespire" Det er i overkant godt isolert disse nye husene. Jeg sover dårlig om natta, selv med vinduet oppe på vidt gap så er det kjempe varmt!!!

Skrevet

Ja, skulle gjerne hatt et nyere hus..

Er skikkelig frysepinne, og har ikke hatt det noe særlig i dette huset i vinter gitt..

Er fra 1956 og blåser det ute i tillegg til minus, fyrer vi døgnet rundt for å ha det noenlunde godt og varmt inne.

Er ikke isolert, og det skal vi gjøre til våren.

heldigvis satte vi inn ny fyringsovn før vinteren, og gjett om jeg er glad for det!! Hadde aldri overlevd uten, tror jeg!:)

I tillegg har jeg en gutt på 8 mndr og med hus (rekkehus) som trekker, har jeg hatt han mye mindre på gulvet enn det heg vanligvis ville hatt.

Gud jeg gleder meg til å få det varmere neste vinter:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...