Pippilotta med 2 blå! Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Jr fikk plutselig 40 i feber fredag kveld. Har 39 nå. Ikke forkjøla eller noe, bare feber. Han er 11 mnd og har bare to tenner. Kjenner kuler flere plasser i munnen hans. Men er det vanlig å få så høy feber pga tenner eller er han "bare" vanlig syk tro?
Mille** Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Man får ikke feber av å få tenner, men feber kan framskynde et evt tannfrembrudd som er på tur. Hvis du skjønner. ;o)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2010 Skjønner! Men begge mine har alltid hatt litt feber samtidig med tenner. Er vel derfor jeg skriver som jeg gjør! Men da satser vi på at denne feberen får fram et par tenner da! Og at den forsvinner like raskt som den kom!
Fire småtroll Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Jenta mi hadde en sånn runde i høst, høy feber uten andre symptomer. Fjerde dagen ringte jeg legen siden jeg ikke skjønte hva som var årsaken til feberen, de ville vente en dag til før vi fikk komme inn. Men i løpet av den fjerde dagen forsvant feberen like fort som den kom og vips hadde hun utslett på hele overkroppen isteden, det var den fjerde barnesykdommen... Men det kommer gjerne noen tenner i samme slengen som de har feber, har visst noe med at varmen i kroppen gjør tannkjøttet mykere eller noe sånt. Stakkars små, ikke nok med at feberen herjer, det skal stikke og klø i tennene samtidig
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2010 Ja, den er merkelig feberen på disse små. Fjerde barnesykdom kan det også være ja. Vi får vel bare vente og se om det dukker opp noen tenner eller prikker! Tunga går villt inni munnen i alle fall, så det klør nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå