sepgutt10<3novjente11 Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Jeg sliter sånn med kratige magesmerter. Det har bare blitt værre de siste dagene. Blir så engstelig. Ligger jeg på ryggen el på sidene gjør det vondt. Kan nesten bare sitte oppreist for at det ikke skal gjøre så vondt. Blør jo ikke el noe sånt. Er 11+2. Skal på 1 svangerskapskontroll på onsdag så håper at alt er i orden.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Huff da! Er det på begge sider eller bare på en side du har vondt da? Klarer du å skille om smertene kommer fra tarmen eller fra livmor/eggstokker?
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. februar 2010 hmm jeg er aldri noe flink med å forklare sånn.. har kjent det ekstra godt på høyre side. Noen ganger har jeg kjent det i hele magen da føles ut som skikkelig menssmerter. I sta hadde jeg så vondt at jeg plutselig ble så kvalm at jeg kastet opp og plutselig hadde jeg ikke så vondt i magen lengre. Er litt usikker om det kommer fra tarmene el fra livmor/eggstokker. Men det var en dag før jeg visste jeg var gravid der jeg hadde ekstrem sterke smerter i magen at jeg begynte å gråte, da var det tydeligvis livmoren som vokste sa gyn. Så jeg går jo rundt å regner med at det bare er livmoren denne gangen også. Har vært to UL allerede og da var alt i orden og den lille hadde festet seg siste gangen jeg var på UL.Har hørt at det var normalt å ha lignende mensen smerter, så siden jeg har kraftige mens smerter til vanlig kanskje jeg bare har det nå som jeg er gravid å. Har hatt to SA før så uroer meg til tider for ingenting. Det kan jeg innrømme.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Hvis du har vært på UL og sett at den ikke sitter i en eggstokk, tror jeg ikke du trenger å bekymre deg! Forrige svangerskap hadde jeg sinnsyke magesmerter (like vonde som rier) med jevne mellomrom fra starten til slutten av gravdiditeten. Det var rett og slett det at jeg var obstipert. Mye luft og hard avføring ga vannvittige smerter. Trodde jeg skulle dø og kastet opp hver gang! Denne gangen har jeg ikke hatt slike smerter fra tarmen, men jeg har hatt veldig vondt magen på høyere side flere ganger. Det var også vokse smerter! Skikkelige menssmerter har jeg hatt ved mange anledninger allerede denne gangen (er 11+2). Jeg har hatt 2 SA og 1 MA, så jeg forstår din bekymring godt. Men du har jo sett at alt er bra på to UL, så nå må du bare våge å tro på at det går bra denne gangen:-) Som sagt så vet jeg hvordan det føles å gå rundt å være konstant redd fordi man har opplevd at det har gått galt før. For oss har det unormale blitt det normale på en måte. Tøft å takle sånt! Prøv å si til deg selv at gyn mente smertene skyldtes voksesmerter, og det betyr jo at livmoren vokser og at alt er bra:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå