Gå til innhold

hvor mye har barnet/barna deres på sparekonto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvor gamle er de? bare lurer litt siden jeg ikke aner hvordan vi ligger an i forhold til andre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesten 10 mill. Rike besteforeldre og oldeforeldre på begge sidene, og man kan trygt si det har falt noen dråper ned.

Far er enebarn og tjener greit selv, så alt hans foreldre og besteforeldre vil gi av penger går rett til barnet + arven. Det samme på min side. Jobb i det private og har en god lønn, så føler ikke at vi trenger så mye ekstra. Det blir mye som går til veldedige formål, i tillegg har vi et vennepar som har flyttet til Afrika og startet et barnehjem, så vi gir en del til dem.

Skrevet

1 åringen har drøyt 4000kr mens hun på 4år har drøye 10000kr....:)

Er nok stooore variasjoner i hvor mye ungene til folk her inne har på konto.

Skrevet

Dette vil nok variere enormt utfra familienes økonomi. Min er 2 år og har ca 50 000 på konto. Fått av besteforeldre og oldeforeldre for det meste.

Skrevet

Nesten 10 milloner mindre enn anonym 13.00 sine barn.

Når jeg får meg jobb nå, blir det mye sparing, jeg har rett og slett ikke hatt mulighet til det når jeg har gått hjemme med funsjonshemmet barn.

Skrevet

har en datter på snart 2 år og hun kommer til å ha ca 10 000,- når hun har fylt 2. Føler vi har vært flinke å spare siden vi tross alt unge og nyetablerte med mye lån. nå skal vi ha en til og er spent på hvordan det går å spare til to.

Skrevet

Min er 2 år og har en konto med foreløpig 15.000 på. Morfar setter inn 500 kr i mnd og 1000 kr til bursdag.

Skrevet

eldste på 4 har 10-12000 nå. Minste på 2.5 har 6-7000. Vi sparer 200 kr pr måned til dem hver, synes det er nok, blir mye det på 18 år:)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Han har 2000 kr, er 4 mnd gammel (i dag!).

Skrevet

2,5 år og ca kr. 10 000 på konto. Dette er stort sett penger fra dåpen og muligens fra en bursdag eller to. Vi sparer ikke aktivt, men slenger noen kronestykker i sparebøssa innimellom, som blir tømt en gang eller to i året.

Skrevet

Hva er det man sparer til? Da jeg var liten sparte mamma og de billappen til meg som jeg fikk på konfirmasjonsdagen (18 000 kr) også fikk jeg 18 000 på 18 års dagen min til skolegang.

Hva annet skal man spare til?

Skrevet

De har 3-4000,- på hver sin sparebøssekonto, dette er ikke ment til langsiktig sparing, men er litt bursdagspenger o.l. De kan brukes til dyre ting de ønsker seg..

Langsiktig sparing til barna gjør jeg i eget navn, er ikke spesielt interresert i at ungene skal ha formue i eget navn med tanke på overformynderiet (kommer inn ved ca 75.000,-) forkorting av stipend og studielån osv. Pengene jeg sparer i mitt navn skal overføret til bsu-konto og annen fornuftig hjelp når ungene har blitt store nok til å ikke sløse de bort på fyll, tull, sydenturer og russebuss :)

Skrevet

Gutten min på 3, har rundt 30 000. Kunne nok hatt mer, men har ikke hatt sjansen til å spare mer enn det han fikk til dåpen, da vi er studenter.

Skrevet

H*n på 6 mnd har 3 kontoer og to typer sparing i aksjer(en av de var gave fra bestefar) Fra meg har h*n fått 8000 til nå, inkl. fast overføring til aksjer. Fra bestemor er en konto for overføring av pengegaver og tredje kontoen er åpen konto(de andre er sperret til 18 års alderen) mens den tredje skal kunne brukes som sparekonto hvis h*n ønsker å kjøre opp til mopel o.l. før 18 år.

Skrevet

vår jente på 2 år har vel 10 000,- på kontoen sin. det er fra dåpen, bursdager og penger vi har sittet inn selv :)

Skrevet

jeg flyttet ut da jeg var 16, fikk min datter da jeg var 17.... de pengene mamma og pappa hadde spart til meg innpå den kontoen jeg fikk da jeg ble 18, ble brukt opp på hverdagslige ting som vi trengte. det var da bare 13 000 , og jeg vil at min datter skal ha litt mer enn det da hun blir 18 og kanskje tenker på å flytte for seg selv eller ta sertifikat. det kommer jo an på økonomien til oss foreldre om hun må betale sertifikatet selv eller om vi har mulighet til å gjøre det for henne. men nå skal vi ha nr.2 , og må tenke at vi skal spare til 2 barn og ikke gjøre noen forskjell :)

disse pengene ser vi på som en start på deres "eget" liv, da de flytter ut. jeg vil ikke se at disse pengene blir brukt opp på div. som klær, byturer og slikt hvis dere skjønner! det skal gå til mer seriøse ting :) og derfor vil jeg at de skal ha en grei sum inne...

Skrevet

Jeg er så "urettferdig" at jeg sparer til det ene barnet. (Det eldste). Han har en pappa med dårlig økonomi, så til han har jeg en egen konto som vi kan bruke når han trenger store ting. Mannen min og jeg har god økonomi, så vårt felles barn trenger ikke noen "buffer". Men siden jeg må ta de store utgiftene til det eldste barnet sel,v er det greit å ha litt å gå på.

Ellers har begge barn aksjefond som suser og går for seg selv:) Men det er penger de får når de skal etablere seg. Er usikker på hvor mye de har der.

Skrevet

Min gutt som blir 2 i mai, har ca 15000 på konto.

Skrevet

4 åringen 25000 og ca 10000og ca 4-5000 i to ulike fond

1 åringen 10000 og 10000 i fond og ca 1000 i to ulike fond

vi setter inn 200 kr på hver av barna sin konto hver måned og 1400 i fond og konto i vårt navn. da kan vi bestemme hva pengene kan brukes til som feks billappen og betale husleie mens de studerer.

har vel ca 35000 der tilsammen.

min mor sparer 200 kr hver til d ei måneden i fond.

setter innn pengegaver til barna på kontoene deres så sant ikke giveren vil vi skal kjøpe noe for de.

men noen måneder vi kunne trengt de pengene selv da jeg jobber bare 50%for tida,men tenker som så at de vil bli dyrere i drift når de blir eldre.

Skrevet

3 åringen har 2300 kr

1 åringen har 1800 kr

tror jeg. Vi setter inn litt og bruker litt. De store sparepengene har vi i vårt eget navn i langsiktige fond. Skal nok holde til evt. konfimasjon, billappen, bil o.l.

Skrevet

Vi setter inn 200 kroner hver mnd til datteren vår, og kommer til å sette inn det samme til den nye babyen når han/hun blir født:) ..vi har normal økonomi, er unge og nyetablerte med stort huslån, så føler at 200 er nokk akkurat nå, så kan vi heller øke summen litt på et senere tidspungt:)

Skrevet

Eldste jenta på 4 har 47000 på sparekonto. Minste jenta på 1/2 år har vel 27000 på sin sparekonto. Vi sparer 400 kr til hver av de i mnd. 100 kr går inn på sparekontoen og 300 på fond. Eldste jenta har noen tusen på fond også, mens minste ikke store beløpet der enda. De fikk begge 25000 hver til dåpen av oldeforeldrene sine.

Skrevet

Dåp + barnetrygd rett inn på konto har gitt ca. 40 000 så langt. Han er 2,5 år gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...