Gå til innhold

ANDRE SOM GLEDER SEG SINNSYKT...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å spise brie og spekemat og et lite glass sjampis?? Jeg gleder meg selvsagt mest av alt til å møte barnet mitt men tanken på forbudt mat og drikke er faktisk det som holder motet oppe nå på slutten. Kan sitte og smile til meg selv når jeg tenker på store stykker moden brie...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg gravid da, men jeg synes det var fantastisk å kunne spise det jeg ville igjen etter å ha vært gravid. Dessverre reagerte minstemann på "alt", så helt fritt ble det først da jeg sluttet ammingen. Men du verden som jeg nyter det nå...;)

Skrevet

Ja, det er sant. Har to barn fra før men de er så store at jeg glemte den biten. Har heldifvis ikke lyst på kål og løk og sånn som vanligvis skaper problemer under amming...

Skrevet

gleder meg til å ta et glass rødvin:) mmmmmmm.........

Skrevet

Jeg spiste masse brie og spekemat og alt mulig da jeg var gravid...Hadde aldri hørt om noe forbud mot annet enn alkohol. Og alt gikk så bra atte;)

Brie er vel ikke upastaurisert!? Har hørt i ettertid at man skal holde seg unna upast. oster, men synes nå godt du kan unne deg litt spekemat! Det hadde nå jeg gjort! Har tre barn selv:)

Skrevet

vær så snill å ikke anbefal å spise ting som mattilsynet anbefaler å ikke spise. Selv om det gikk bra for deg, så er det folk det ikke har gått bra for.

Man klarer vel å holde seg unna slike ting i 9 måneder, det er da ikke såååå lenge..

Skrevet

Fødte for 1 mnd siden - og noe av det første jeg gjorde var å kjøpe brie og spekemat! Etter noen uker fikk jeg også et par glass vin...helt fantastisk godt!! Så det er bare å glede seg!

Skrevet

Gleder meg mest til roastbiff smørbrød. Jeg har gitt min mann beskjed om at det må han kjøpe til meg med en gang jeg har født,hehe

Gleder meg,mmmm

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke hva brie er, men i hvertfall spekemat står det i gravid "hva-kan-man-spise" boka. og helsesøster sa det var greit. Bare det skal være så nærme ferskvare datoen så mulig. Men er nok best å holde seg unna, ja!

Skrevet

Det er jammen meg så mye hysteri her inne!!

Barnet kan DØ av kylling også selv om det er sundt (for det kan ha ligget varmt under frakt og blitt dårlig). Ja det er mye man skal bekymre seg for.

Rart at vi i det hele tatt klarte å overleve!! I den tida hvor mødrene spiste alt (ikke engang alkohol var det frarådet å drikke under svangerskap).

Skrevet

For min del synes jeg det er mer å holde seg unna når jeg ammer hvis det blir som sist.. Lille gutt tålte verken løk, sjokolade eller brus.. Og det er ting jeg liker godt! Og så må jeg holde meg unna reker og jordbær, det er heller ikke gøy på sommers tider..

de få tingene nå er jo bare bagateller i forhold!

Skrevet

Gleder meg til en iskald cider i sommervarmen, og iiiiskald hvitvin.. :D

Og kanskje en energidrikk.. Haha..

Liker ikke Brie, eller fårepølse, så det har ikke vært noe savn.. :)

Skrevet

Det er ingen grunn til å holde seg unna reker og jordbær når man ammer. For mange år siden frarådet man å spise det hvis det var allergi mot det i familien, men nå sier de at man kan spise det uten problemer fordi det er ingenting som tyder på at det at mor spiser jordbær eller reker kan trigge allergi hos babyen.

Skrevet

oi, skal man ikke ha fårepølse heller....det har jeg gaffla i meg...

oops!

Salami da?

Skrevet

Får og katt er de dyra med mest toksoplasme i/på seg. Det burde man ligge unna når man er gravid dersom det ikke er varmebehandlet.

Skrevet

huff....får vel ringe legen og bestille tid til blodprøvtaking da, og sjekke for antistoffer på både tokso og listeria...men må vel vente til 14 dager etter at en evt blei utsatt fot smitte tror jeg. spiste dette sist uke. tenkte vel ikke på at det ikke var varmebehandla.

Skrevet

men er jo veldig liten sjangse da....har spist fårepølse hele livet og aldri blitt smittet (tok toksotest for å se om jeg hadde hatt det i første svangerskap og hadde ikke hatt det) menmen får teste meg uansett

Skrevet

Sist jeg fikk barn var ingenting av dette problematisk, så i dette svangerskapet gikk det flere måneder før jeg "oppdaget" det. Det eneste de advarte mot da var tobakk, alkohol og overdrevet mye kaffe. Så jeg hadde et litt sjokkartet møte med de nye kostholdsrådene halvveis uti svangerskapet. Hadde spist tabu ost og spekemat og i det hele tatt. Håper det går bra med den lille.

Skrevet

Det gjør nok det. Jeg var heller ikke klar over halvparten av rådene med eldstemann. Legen min hadde gitt meg en eldgammel borsjyre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...