Gå til innhold

Når kan man gi prim som pålegg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

såså,rolig nå 11:34,man trenger da ikke å bli stygg i munnen sin:-P

Jeg begynte å gi prim som pålegg når barnet begynte med brød til måltider.

Hvorfor man gir den usunne primen? Jo barna liker den, den har faktisk næringstoffer i seg, og smørepålegg er lettere for de minste å spise.

Jo, jeg blir forbanna irritert på sånne forskrudde idioter. Glad det ikke er mora mi. By the way 11.40; jeg digger måten du snakker til meg på; "så så. rolig nå 11.34, trenger da ikke bli stygg i munnen sin"

Liker når noen snakker til meg som om jeg var liten:) Du er sikkert en sexy milf!:) Grrrr - pass deg.

Annonse

Det er ikke så mye sukker i prim, og den inneholder og protein.

Vet ikke hvor mye sukker som er i lettprimen.

Men trenger ikke være hysteriske for fett eller sukker til barna så lenge de vokser og er i aktivitet.

Men for oss voksne, som ikke vokser oppover lenger, så er det annerledels

Hun begynte med brød når hun var seks mnd. Hun er over åtte mnd nå. Trener pålegg å variere med. Skal ikke bare bruke prim lissom. Du som mener det er usunt. Kan du komme med eksempler på hva jeg burde bruke som pålegg?

Det har mine fått sia de begynte med brød når de var 8 mnder:) Sånn at alle vet det så er de ikke fete eller har hull i tennene... De får også nugatti!:P

Det er snakk om et tynt lag på toppen til alle som syns det er så forferdelig usunt.

Du kan bruke banan som du knar med gaffel, smøreost, syltetøy med ekstra bær, kyllingpostei og etter hvert fiskepålegg, som sardiner i olje og makrell i tomat. Det er bare noe jeg tenker å bruke når jeg skal introdusere brødmat.

Sjokoladepålegg og prim tenker jeg å unngå. Men ser at dette er bare meg da. Er nok en stor idiot... :-)

Annonse

Nå vil du antagelig ikke få noen tips her inne til sunne nok smørepålegg.

Men mitt barn har fått syltetøy (alle typer),honning,prim,smøreoster og banos.

Og så har vi prøvd oss frem med andre pålegg underveis som hun klarer å spise det.Slikt som ost, skinke osv.

Hun er ikke overvektig, og har heller aldri hatt hull i tennene.

Jeg har ikke gitt nugatti,sjokade eller sunda før hun har spurt etter det, fordi jeg personlig føler at dette er godteri på skiva.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...