Gå til innhold

Råd mot fotvorter, please kom med forslag.

Anbefalte innlegg

Trenger sårt noen gode råd som hjelper mot fotvorter.

Har prøvd å fryse de med flytende nitrogen (tror det er det det heter) i over et år. Smører på med en slik etseende væske som man får kjøpt på apoteket.

Men for pokker, det hjelper jo ikke!!

Kjenner jeg snart flyt på vegga, hva kan hjelpe meg?

Tar imot alle gode råd og kjærring råd som dere kan komme med :)

Fortsetter under...

Det enenste som funket for mine fotvorter var å få de fryst bort hos hudlege. Måtte flere jevnlige behandliger til før de ble borte. Er så deilig å være vortefri :-D Håper ikke jeg får flere for det var virkelig noe herk!!

Flytende nitrogen hjalp meg når jeg på forhånd fila vortene med fortfil til jeg nesten blødde, og så pøste på med mer og lengre behandling enn det stod på pakningsvedlegget. Sikkert ikke anbefalt :)

Et kjerringråd mot fovorter er å tape på en bit bananskall på vorten. Evt ha på over natten.Til meg ble de veldig mye mykere og mindre synlig av dette, men forsvant ikke.

Hos meg hjalp det å føde, hehe.. Hadde masse før jeg fødte 1.mann.. Etter fødselen forsvant alle sammen!! Fotpleier mente at jeg hadde hatt en endring i immunforsvaret, som vorter kommer av..

Men sånn utenom tror jeg nok frysing av fotpleier må til.. Har ikke prøvd bananskall, men hørt det har god effekt.. :)

Det er noe herk de der ja! Var svært plaget i min glade ungdom og prøvde ALT: frysing,"oprasjon" (grave ut alt inni,æsj),forvortemiddel fra apoteket,gikk til og med rundt med en sitronskive på hælen i flere måneder (bytta den ut med jevne mellomrom selfølgeli:), men ingenting nyttet. Så, etter 3 år med den gjenstridige fotvorta, forsvant den iløpet av noen dager..helt av seg selv. Fikk høre i ettertid at fotvorter har en "levetid" på ca 3 år. (?) Håper du blir kvitt plagsomheten snart. For det er ikke noe særlig å gå rundt med:-(

Annonse

Jeg var også mye plaga med fotvorter en gang

Prøvde alt, bortsett fra å fryse de vekk hos legen. Det turte jeg ikke, for hadde hørt at det var veldig vondt.

Prøvde bananskall, vortemiddel på apoteket, salt med tape over og å skrape ut innmaten.

Etter en god stund, kanskje noen år, tørka de bare inn av seg selv.

Sikkert riktig at de har en levetid på 3 år.

Kanskje jeg må bli gravid da....hehe....hadde gjort seg om de forsvant da ;o)

Jeg bruker negleklipperen og klipper godt ned til det begynner å blø.

Men det tar ikke lange stunda før de er harde og vonde igjen.

Skulle gitt hva som helst for å bli kvitt disse vortene!!!!

Bananskall skal jeg prøve ut, og det med salt.

Takk for gode råd jenter :)

Mi datter var plaget med dette en stund, Smørte med div midler kjøpt på apoteket, gikk tilslutt til lege for å fryse de vekk, men legen sa at det bare var å vente, så danner kroppen etterhvert antistoffer mot vortene, og de forsvinner av seg selv. Etter vi hadde sluttet med alle behandlingene, var de plutselig borte.

Dere som sier at vortene til slutt ble borte, hvor lenge hadde dere hatt vortene og hvor lang tid tok det før de forsvant?

Føler jeg har hatt mine lenge og gått til behandling i nesten to år, men det hjelper jo ikke :(

Det med levetid på 3 år kan ikke stemme...jeg har hatt ei vorte i 6-7 år...har prøvd ALT! Frysing, verucid, salt, bananskall, neglelakk, hvitløk...ingenting som hjelper. Men nå skal jeg til homeopat for å få sukkerkuler. Det skal visstnok hjelpe... Verdt et forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...