Gå til innhold

Når man selger bolig selv (dere som har peil på boligsalg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

altså når man legger ut all info på finn o.l. selv - hvilke krav settes til opplysningene? Jeg ser på en ann som inneholder mye feil, for eks er det oppgitt for høyt p-romareal. Deler av arealet som oppgis er ikke godkjent som oppholdsrom, og vil aldri bli godkjent som soverom (altså det er godkjent som bod/oppbevaringsrom). I tillegg står det ingenting om at det ligger i et sameie, og hva felleskostnadene er.

Noen som vet om dette må stå i en ann, eller er det bare fritt fram når man selger selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke legge huset ut på finn.no selv, kun meglerfirmaer kan gjøre det.

Du kan derimot annonsere boligen i lokalavisen. Porblemet med å skulle selge selv, er at du må ha et meglerfirma/advokat akkurat i overtagelsesprosessen, det er en ny lov som kom for et par år siden.

Skrevet

jo, tror det har blitt nye regler, så man kan legge ut på Finn selv også....

Skrevet

Det stemmer jo ikke i det hele tatt:)

Man kan legge ut på finn.no o.l steder selv, det ble vedtatt i fjor og iverksatt fra 1. januar i år mener jeg.

Det er heller ingen lov om at man må ha advokat eller megler til oppgjør, men det anbefales jo helt klart.

Men nok om det, noen som vet svaret på spm?

HI

Skrevet

Alle opplysninger må stemme. når du selger selv må du gjøre samme jobben som megleren gjør, sørge for takstmann som måler opp bolig, sjekker tilstand osv. det eneste du sparer på er jo meglerhonorar.

om jeg skal kjøpe bolig velger jeg uansett å kjøpe gjennom megler. synes det er helt høl i huet at man skal kunne selge hus selv, samtidig som man mener at meglere nå må gå tre år i skole for å selge hus. det er vel endel ting må sette seg inn i?

Skrevet

Må man ikke ha megler eller advokat ved overdragelse??

Hvordan gjør man da ? Skal selge en leilighet og vet ikke hva som er best?? noen som vet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...