Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Merker jef føler meg ofte ensom og kjedelig etter fb kom. folk er med på events og bilder kommer ut hele tiden og folk er så gode venner. vurderer og melde meg ut av fb.. noen som mener det samme...?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Jeg gjør også det. Er ikke med på alt mulig rart, skriver ikke oppdatering om hver fjert jeg slipper, og er glad for at jeg ikke har det behovet for å eksponere meg så innmari.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Tro meg, det er ikke så rosenrødt som det ser ut til på Facebook.
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 FB er et ok sted også for oss som ikke føler for å lage et "event" ut av å gå på Rimi og kjøpe bleier. Det er bare det at vi som ikke skriver oppdateringer hele tiden ikke synes.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 hehe event er tilstelninger, fester, sammenkomster, ting som skjer osv. statuser er en annen ting lille meg er her.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Facebook er et sted hvor mange reklamerer for de lyse sidene av livet sitt.. Kleint..
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Ikke ta facebook så alvorlig. Ha moro med det, og skriv en melding eller noe til en du bryr deg om. Trenger ikke skrive oppdateringer om du ikke vil, men det er alltid koselig for folk å vite at du tenker på de.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 ja, har ei vennine, som sliter en del med mannen sin.. dette vet jeg for jeg snakker med henne, men på fb skryter hun av hvor bra han er og gavene hun har fått osv.. skjønner ikke poenget...
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 Joda, jeg vet det veldig godt. Poenget er bare at de som synes på fb er de som hele tiden legger ut bilder, oppdaterer status og legger ut events.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 ja kanskje je skal bli synlig.. oppdatere hele tiden..
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #11 Skrevet 14. februar 2010 Ikke sant. Jeg har en kompis som i en periode byttet status omtrent annenhver time. Han er kreativ da. Jeg hadde ikke klart å finne på noe nytt så ofte Ellers er jo fb en fin plass å invitere folk til ting på. Du kan jo bruke fb til å bli mer sosial
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #12 Skrevet 14. februar 2010 Det er vanvittig interessant med oppdateringer som; "er sulten" "lager middag" "har besøk" "er trøtt" "skal handle" "har sovet" og lista fortsetter. Hva med å skaffe seg et liv. Tror de det er interessant lesning?
Hellobaby Skrevet 14. februar 2010 #13 Skrevet 14. februar 2010 Jeg skriver på statusen min ca annenhver dag, og synes det er teit hvis noen mener at jeg har et unaturlig eksponeringsbehov, eller er klein for at jeg skriver positivt. Jeg synes det kjempegøy og koselig å lese andre sine statuser - jeg kan ikke treffe folk hele tiden da jeg stort sett er hjemme med barna mine om kveldene når andre er sosiale. Jeg skriver ALDRI noe negativt, som at i dag suger alt, for jeg har så jævli pms, eller noe. Jeg er tilhenger av å spre positiv energi, og ikke sånn negativ dritt... Som oftest skriver jeg gullkorn fra barnemunnen til min morsomme sønn (som ER morsomt, ikke bare noe jeg synes som mor, hehe..). Jeg kan godt skrive noe så "kjedelig" som at været er vakkert, og at vi skal ut og trille og bare nyyyyyte denne dagen, f.eks. Er d så kleint eller eksponerende da? Angående det du skriver i HI, HI : Jeg var oftere med å bilder og events før jeg ble sittende hjemme med barn.. Vi må bare innse at vi ikke kan være like mye med på ting lenger. Jeg har kjent på samme følelse selv, av at invitasjoner til ting og tang har avtatt, og at til og med et par av mine beste venner, glimrer med sitt fravær for tiden. Har vært gravid, og har en baby på to mnd, og har i denne perioden sjelden eller aldri blitt invitert med på noe, selv om jeg kunne ha vørt med, bare uten å drikke... Man er ikke sosialt mislykket for de om :-) Det er bare sånt som skjer...
ConsuelaBananaHammock Skrevet 14. februar 2010 #14 Skrevet 14. februar 2010 Det jeg funderer over er statuser som: "Har besøk av Bente, nå lager vi boller og drikker kaffe" Sitter man på FB med besøk? hehe... Da er man ikke mye sosial av seg Eller om 2 stk er på besøk hos hverandre, så oppdaterer begge statusene sine om at de er med hverandre og hva de gjør på. ??
Hellobaby Skrevet 14. februar 2010 #15 Skrevet 14. februar 2010 Facebook er til for å brukes, så dere som ikke liker at folk faktisk bruker fb, og synes med sine "kleine" statusoppdateringer, liker vel ikke fb i det hele tatt da? Dere må jo bare la være å ha facebook! Jeg synes fb er genialt - har mange mange kontakter rundtomkring i landet, som feks familiemedlemmer/slektninger/venner fra studietiden osv jeg nok ellers ikke hadde hatt noe særlig kontakt med hadde det ikke vært for fb. Selvsagt er det kleint når folk glorifiserer livet sitt, når dette ikke er i nærheten av å være realiteten. Noen folk passer jo godt på fasaden sin, og da er jo fb et lurt sted å lyge om livet sitt på. Men hadde syntes det var enda verre om hun hadde lagt ut alt dritten om mannen sin da.. Jeg har akkurat vært gjennom et samlivsbrudd. Jeg har verken skrevet positivt eller negativt om min x - jeg har ikke skrevet om han i det hele tatt på veldig lenge. Jeg har heller ikke annonsert at vi har gått fra hverandre. Det vet jo alle jeg kjenner i det daglige uansett. Slutt å irritere dere over fb - dere trenger jo ikke ha det hvis det er så irriterende å lese statusene til folk.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2010 #16 Skrevet 14. februar 2010 Jeg er en supersosial og glad jente som var med på fb-bølgen i ca et halvt år. Da hoppet jeg rett og slett av og sletta hele "skiten".- Blir så merkelig blanding der inne av glade og triste statuser, personlighetstester, og en får vite en del man ikke trenger å vite. Men det er seff ting jeg savner med fb, feks å ha kontakt med vennene mine i USA etc. Men alt i alt, livet uten fb er et bedre liv! Mer tid til VIRKELIG å ta seg av vennene sine, og ikke minst mine egne barn. Nyyter livet mer enn noen gang! (er på msn, da, som jeg bruker til å ha kontakt med mammaene til barn som barna mine leker med.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå