go'matræva og lillegutt Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Skoelsker som jeg er, har jeg lenge sikle på et par hvite Manolo Blahnik, som hadde passet perfekt til brudekjolen min. Problemet er bare at det er 10 cm hæl på dem. Orker jeg å gå dem hele dagen, eller burde jeg satse på lavere hæl? Jeg vet egentlig svaret selv, jeg håper bare at noen kan overbevise meg om dette faktisk kan gå bra. :-) Mye penger å bruker på et par sko, så jeg gidder ikke hvis det blir til at føttene mine verker og jeg kipper dem av under middagen.
tante grusom master of law Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Jeg hadde ikke gjort det. Blir sikkert et helvete for føttene etterhvert, og du kommer til å angre. Men jeg har full forståelse for ønsket:)
petite fleur Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Folk som er vant til å gå i høyhælte sko, sier jo at det er en vanesak. Er det lenge til bryllupet? Kjøp deg et par billige sko med 10 cm hæl og øv deg :-) Selv ser jeg ut som ei ku i høyhælte sko, dessverre, hadde giftet meg i joggesko om jeg kunne :-D
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Jeg gjorde det,for mannen (nå eks..)var så mye høyere enn meg:-)Og de var perfekt til kjolen;o) Det endte med at jeg gikk mesteparten av dagen ute sko,for det var en pine..Og da hadde jeg øvd på forhånd,og var forholdsvis vant til å gå med høye hæler.
go'matræva og lillegutt Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2010 Det er akkurat det jeg frykter! ;-) Jeg er er vant med å gå med høye hæler, men jeg gjør det jo ikke daglig.. Får vel legge drømmen på is, og finne noe mer fornuftig! Noen som har tips til gode sko da? ;-)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 kjøp skoa! og ta med et par flatere sko til å ha på når føttene roper stopp.
Monajenten Skrevet 14. februar 2010 #7 Skrevet 14. februar 2010 Manolo Blahnik er god nok grunn til å kjøpe dem:-D Signerer stinkerbellami!
It's all about me Skrevet 14. februar 2010 #8 Skrevet 14. februar 2010 Jeg synes ikke høyden på helen alltid er det som avgjør om skonene er gode og kan brukes en hel dag eller ikke. Har lave sko jeg må kaste av meg etter kort tid og høye som jeg kan jogge i en hel dag uten det minste vondt. Så du må se på selve skoen, teste de godt og kjenne etter om de og hvor de trykker. Ta de hjem på deponering om du får og prøv de litt lengre i stua.
Studine mevik Skrevet 14. februar 2010 #9 Skrevet 14. februar 2010 For meg hadde det jeg ikke nølt selv om hælen er høy, men kvaliteten på skoen og komfort ved skoen. Gode høyhælte sko kan man gå på i mange timer uten å bli direkte sliten i beina. Man blir uansett sliten i beina i løpet av kvelden Jeg har gått neste hele vinteren på 7cm høye støvletter i grusom snø og beina lever ennå
Pixie Power Skrevet 14. februar 2010 #10 Skrevet 14. februar 2010 Er ikke maonolo kjent for god kvalitet og at de er gode å gå i, tross høyden? Er du vant til å gå med hæler, kjør på! Det ville jeg gjort :-)
Rååååsa på ball Skrevet 14. februar 2010 #11 Skrevet 14. februar 2010 Jeg går mye i høye sko så jeg er godt vant, ¨men på bryllupsdagen min velger jeg likevel å ha sko med bare bittelitt hel (3 cm eller noe). Man blir jo sliten i bena uansett om skoene er gode eller ikke når de er så høye, og hva med når du skal danse? På bryllupsdagen min vil jeg bare nyyyte og ha det sinnsykt moro Å ha et par lavere sko i bakhånd er vel heller ingen ide om ikke kjolen er kort, for man legger jo opp kjolen etter skohøyden. I tillegg så er det jo ingen som faktisk ser skoene Hvorfor ikke heller kjøpe et par fantastiske sko som du kan ha med på bryllupsreisen?
go'matræva og lillegutt Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 14. februar 2010 JAAAA, nå har dere overtalt meg! :-) Jeg kjøper dem, så får jeg heller ta med et par andre sko i tilfelle det skulle bli virkelig ille! :-)
Mom2Two Skrevet 14. februar 2010 #13 Skrevet 14. februar 2010 Synes Manolo Blahnik er galskap under noen omstendgihet. Det samme er 10 cm hæl på en dag du skal gå og stå mye.
go'matræva og lillegutt Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 14. februar 2010 Kjolen min går bare til rett under kneet, så jeg slipper å tenke på at kjolen må legges opp etter skohøyden. :-) Kjolen er kjempeenkel, så jeg har så lyst til å smelle til med noen knallfine sko! Trøster meg med at vi tross alt skal sitte og spise, så noen pauser får jeg da innimellom. :-)
Pixie Power Skrevet 14. februar 2010 #15 Skrevet 14. februar 2010 Man sitter jo i evigheter under middagen, da ;-)
Bunnies by night Skrevet 14. februar 2010 #16 Skrevet 14. februar 2010 Gå med høye hæler hver dag i forkant av bryllupet - utrolig hva du blir vant med! Ha med et ekstra par sko med lavere hæl i bryllupet som du kan bytte til etter middagen - da er det jo gjerne dans og diverse - og da vil du nok angre på at du tok på deg 10 cm høye hæler;)
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #17 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har noen høye MB, og de er absolutt de beste høye skoene jeg går i:-) Så kjør på, og ha med et reservepar tilfelle:-)
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 14. februar 2010 #18 Skrevet 14. februar 2010 Høye sko er alltid verd det;-) Ta av skoene når dere sitter under middagen, og la beina hvile da:-) Pluss noen litt lavere til dansing å sånn:-))
Bettybu Skrevet 14. februar 2010 #19 Skrevet 14. februar 2010 Dagen blir lang...og det er jo ikke bruden som sitter mest.... Har du ekstra sko, lave, så kan kanskje det bli feil i forhold til kjolelengd???
Brillefint - Jadda! Skrevet 14. februar 2010 #20 Skrevet 14. februar 2010 Jeg ville IKKE gjort det. Det blir MYE gåing. Man må jo gå rundt å hilse på folk osv. Hôgl (tysk merke) har slagordet Comfort goes fashion. Satset på de i bryllupet og hadde skoa på meg hele dagen. Kan legge til at jeg hadde kjøpt et par helt utrolig lekre sko med 10 cm hæl som jeg egentlig skulle bruke, men endte opp med å kjøpe et par mer komfortable. Skoa vises nesten ikke under kjolen uansett.
___ Skrevet 14. februar 2010 #21 Skrevet 14. februar 2010 Hvis du er veldig glad i sko og ikke har for dårlig økonomi ville jeg satset på to par sko. Ha de høye og flotteste skoene under selve vielsen og på fotografering ol. Senere skifter du til noen mer komfertable sko. Finn et par pene men virkelig gode sko som du kan ha på deg når dere skal danse og ellers når det er mye gåing og ståing. Det er ikke morsomt å ha vondt i føttene halve bryllupsdagen sin.
Ugl@ Skrevet 14. februar 2010 #22 Skrevet 14. februar 2010 Ja, det er galskap, jeg hadde 7cm tynne heler i mitt bryllup,, elsker høye heler og er veldig vant til å gå mye med høye heler, men der går min grense. Man skal kunne gå elegant også tross alt, og i brudekjole så blir det fort litt ekstra å tenke på også.
Anne-B. Skrevet 14. februar 2010 #23 Skrevet 14. februar 2010 Har du tenkt på kjolelengden? Det er en viss forskjell på 10 og 3 cm.
Joikaboll@ Skrevet 14. februar 2010 #24 Skrevet 14. februar 2010 Jeg hadde 12 cm hæl, og det gikk helt greit. Det var fantastisk deilig å ta av skoene utpå natta, men hadde ikke noe plager underveis. De flest får vel også en rettere holdning på høy hæl? Hvertfall jeg. Men så har jeg siste 20 åra daglig brukt sko med 5-8 cm hæl... Kan du ikke han noen flatere krisesko da?
erteposen + 4 Skrevet 14. februar 2010 #25 Skrevet 14. februar 2010 Jeg elsker og går også bra på såpas høye hæler:) Mange bruder sitter jo nesten hele dagen også. Det kommer an på forma bryllupet har og hvilke ambisjoner jeg hadde for dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå