Gå til innhold

kredittkort og inkasso..

Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske stor kredittkortgjeld som jeg naa av forskjellige grunner har vanskelig for aa betale. Hvis denne gaar til inkasso, og jeg inngaar en betalingsordning med de, vil da rentene fortsette aa løpe? eller betaler jeg kun paa opprinnelig inkassokrav og omkostninger?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141434480-kredittkort-og-inkasso/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rentene vil løpe, ja. Så lenge du skylder penger kan dette sammenlignes med lånte penger, og disse betaler du renter av. Men om du betaler slipper du purregebyrer og den slags. Det er viktig at avdragene er store nok til å dekke rentene, ellers vil kravet øke.

Best er det om du lager deg en avtale direkte med kreditor, de har ofte gunstigere betingelser enn inkassoselskaper. Lykke til.

jeg vet ikke hvordan det er med kredittkortgjeld, men jeg hadde en inkassosak for noen år siden, jeg betalte 500 kr per mnd til lindorrf, var ingen renter som påløp der, kun omkostninger + hovedbeløpet. Ble et par tusen ekstra når det gikk til inkasso, men utover det var det ingen renter. Men mulig det er annrledes når det er kredittkort eller lån det er snakk om?

Ta nå heller kontakt med firmaet du skylder penger FØR det går til inkasso! Sett deg opp ett budsjett du tror du kan leve av og fortell de hvor mye du kan betale i mnd og gjør en avtale på det. Mye bedre det enn å la det gå til inkasso. Vær ærlig, si du har problemer med å betale, de vil ganske sikkert hjelpe deg, for de vil jo ha pengene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...