Gjest Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 Har en svinebog jeg tenkte å dele opp i biter å koke. står litt utenpå hvor lenge. Har også lagt erter i vann over natta nå. Dette tenkte jeg å koke suppe på etterpå. Bogen er ca 1400 g. Har i tillegg kjøpt: potet, gulrot, kålrot, selleri, løk, purreløk Blir dette bra? Noen som kan komme med noen tips? Hvor mange liter vann? Krydder evt??
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Er den saltet den svinebogen? Du kan(må etter min mening=P) bruke buljong i vannet, bruk bare sånn at det dekker. Kok kjøtt og grønnsaker hver for seg, så smekker du det sammen etterpå! Det blir fin kraft av kjøttet da, som gir smak!=) Bruk vannet som du koker kjøttet i, og hell grønnsakene over etterpå. Kan godt bruke vannet grønnsakene er kokt i =) Hvor mye vann? Det ser du =) Er det suppe, skal det gjerne dekke over "innholdet". Krydder: salt og pepper. Jeg bruker mest bare buljong og kjøttkraften. Ville kuttet ut sellerien, for det liker jeg ikke! =P Hihi. Ellers, når kan jeg komme?=D
Gjest Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Jeps den er saltet Holder på å koker kjøttet med litt salt / pepper nå. Og ertene for seg selv. Mannen i huset hater selleri, så da får vell den ligge å godgjøre seg i kjøleskapet litt til he he Får vell bare satse på å blande alt sammen etterhvert som de blir ferdige da hehe Bare å komme i 16-tiden, men må advare deg, skal til mamma og pappa på kaffe etterpå.
camilla^ Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Jeg pleier å koke knoken og ertene sammen, og ganske så lenge, jo lengre jo bedre syns jeg. Så smakes den til om det trengs salt og pepper etterhvert. Noen knoker er salte og andre ikke så salte. Jeg pleier ikke å ha grønnsaker når jeg lagerertesuppe, men med kjøttsuppe tar jeg det som trengs lengst tid først og så det andre ikke så lenge før den skal serveres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå