Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 14. februar 2010 #1 Skrevet 14. februar 2010 3 åringen våknet med et skrik i dag morges og har stort sett hylgrini siden. Klager på vondt i øret. Tror ikke hun hadde noe feber da, for var overhodet ikke varm. Nå har det gått noen timer og hun gråter helt hysterisk i perioder, for så å klare å ligge noen lunde stille og rolig på sofaen og se på tv. Men nå synes jeg hun begynner å bli litt småvarm. Har ikke målt noe feber enda, for nå som hun har falt litt til ro så vil jeg ikke forstyrre for å si det sånn. Men hva kan jeg gi for å lindre dette her da? Hun fikk en stikkpille for en halvannen time siden, for da var hun helt hysterisk og jeg tenkte det ville døyve litt av de verste smertene. Også har hun fått nesespray. Men jeg googlet litt og virket ikke som om det var noen vits å kontakte noe legevakt eller noe, før det hadde gått flere dager og hun hadde hatt høy feber over en viss tid. Stemmer dette? Og hvordan skal jeg orke å se på at hun har det så vondt i flere dager da, om dette ikke gir seg?
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 vi har hatt en periode nå med øreverk, og viss barnet har veldig vond og har feber er det greit å ta ho med til legen, føkna mi fikk da apocilin, noe som var bra da ho hadde skikkelig øregangsbettennelse. Andre jenta mi hadde bare vondt og var rød i øret, men siden ho ikke hadde feber så skulle vi bare vente å se, det gikk heldigvis over av seg selv.
Mammapudding Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har et såkalt ørebarn, hun har hatt maaaaange ørebetennelser. Jeg venter aldri til det har gått 3 dager med vonde ører og feber, jeg ringer med engang jeg oppdager at hun har vondt. Men så har legen sagt at vi vet jo av erfaring at Leah MÅ ha medisin for å bli frisk, så det har ingen hensikt å vente. Om hun har mye ubehag og vondt syns jeg du skal ringe uansett og få det sjekket. Om hun ikke får medisin så er vanlig behandling nesespray og smertestillende som du har gitt.
Guttemamma75 Skrevet 14. februar 2010 #4 Skrevet 14. februar 2010 Et annet tips, ibux er mye bedre som smertelindring enn paracet da ibuxen også er betennelsesdempende.. OBS bør ikke brukes om barnet er plaget med astma...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2010 Takker for svar begge to! Da tror jeg rett og slett at jeg ser det an i dag, siden dette er første dagen, men om det ikke bedrer seg, så ringer jeg fastlegen klokken 8 i morgen tidlig og får en time i morgen. De pleier å være greie sånn. Så får heller han avgjøre om hun trenger noen andre medisiner eller om det må gå over av seg selv. Men synes det virket veldig lenge å måtte se det ann i 2-3 dager om disse små har så vondt:( Hun har fortsatt veldig vondt, men virker som å ligge høyt med hodet, stikkpille og nesespray og litt saft og postmann pat på dvd har fått slutt på den verste gråtingen i hvertfall! Om hun bare kunne ha tatt seg en liten lur også nå!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2010 Har bare paracet stikkpiller liggende jeg:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå