Gå til innhold

Har et inntrykk av at de fleste sovebarn er flaskebarn og de fleste morgenfugler er puppebarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to "puppebarn"

Dei første månadene sov den eine ca 12 t i døgnet, den andre sov 20+.

Som "store" har det vore mange våkenetter, eldste sov heile natta kvar natt først då han var nesten 2 1/2 år. Lille er 2 år og 3 mnd, og begynner å sove bedre om natta.

Eg og alle mine tre søsken fekk pupp, og alle sov 12t + kvar natt frå vi var 3-4 veker gamle. Utan mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, den kjøper jeg ikke;) Her er "morgenfuglen" altså den som har vært tidligdt oppe av de tre vært delvis flaskebarn. Hun var vel fullammet i 2 mnd ca, etter det ble det mer og mer flaske. Fikk kun mme fra 3 1/2 - 4 mnd ca. "morgenfuglen" har pleid og pleier å våkne mellom 8.00 - 8.30 som oftest(altså ikke sån kjempetidlig det heller). De to eldste har vært noen skikkelige sovegriser og gjerne sovet rundt 14 timer natta og gjerne våknet i 10 tiden.

Skrevet

Har 3 unger. To B-mennesker og ett A-menneske.

Alle 3 har vært puppebarn :)

Skrevet

Min var flaskebarn og definitivet IKKE et sovebarn...som spebarn sov han maks 10 timer i løpet av et døgn...

Alle andres unger sov jo gjerne 15-16 timer...

og alltid tidlig oppe..nå er han 6 år og er alltid våken før kl. 6 enda...

Skrevet

2 flaskebarn her i huset.

En morgenfugl. Og en syvsover. Eller skal vi si til halv åtte. Men det er jo sent i forhold til hva jeg er vant til.

Skrevet

Min fikk pupp til han var ett år (selvfølgelig pluss annen mat på slutten) og har alltid vært et sovebarn... Myten kan ikke bekreftes her iallefall.

Elsker å sove, han er snart 2 år og har sovet gjennom natta konsekvent fra 5 mnd-alder. Sover gjerne til åtte-ni på morgenen, og det har han gjort lenge.

Skrevet

Nei, stemmer ikke på de små jeg har kjent. Er nok ikke så enkel forklaring på A og B mennesker selv om de er små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...