Gå til innhold

Er mellom 5 og 6000,- mye i mat o.l for mnd på 2 voksne, ett lite barn og en hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det går så mye peng, men er vel normalt??

Denne summen inkl. også dopapair, bind, vaskemidler osv. også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det går omtrent det samme hos oss. Vi er to voksne og et barn, men har vel litt "dyr" smak dessverre, siden vi bare kan ha utvalgte merker av en del varer, og da blir det fort dyrt.

Skrevet

tror det er helt vanlig.. vi bruker omtrent det samme. har 2 barn. en som bruker bleier.

meen. om man er flink og handler konsekvent 1 gang i uka, saa kan man spare inn litt har jeg merket.

Skrevet

Synes det hørtes "lite" ut jeg. hehe. Vi bruker sikkert hvertfall 8000. Altså ALTFOR mye. Er ikke så flink å handle billig og holde budsjett:/..

Skrevet

Syns det høres mye ut. Men mat og vaskemidler ol er jo så dyrt. Jeg bruker nok rundt 3 tusen i mnd på slike ting.

Men vi er meg og snuppa og 2 katter. Kjøper også mat til fuglene ute.

Men på en annen side når snuppa er hos pappan sin spiser jeg som regel på jobben, og kjøper inn lite mat til meg selv. Sparer nok en del på det.

Skrevet

Den summen inkluderte bensin på en bil for min familie på to voksne, ett barn og en hund som bare fikk veterinærfor. Jeg synes derfor du har et høyt forbruk, men det kan jo være komfortabelt det :)

Skrevet

Jeg syns det høres mye ut, men nå har vi her i huset blitt veldig økonomiske ang mat. Vi spiser hva vi vil, men vi handler en gang i mnd, og kjøper veldig sjeldent mer enn vi skal ha når vi handler. Det er de turene i butikken når man skal ha melk og noe annet som ofte blir dyre, da er det så mye annet man har lyst på. Men jeg jobber i butikk, så jeg kjøper med meg dette på vei hjem så da blir det ikke noe annet.

Men vi er 2 voksne og 4 barn i huset, ingen bleiebarn og bruker ca 4000kr i mnd på alt man får kjøpt i dagligvarebutikk. Og vi har to puser, de er ikke så dyre egentlig men kattesand koster litt det også.

Skrevet

Hvordan i all verden går det an å storhandle bare en gang i mnd?

Hva med grønnsaker og frukt da?

Hadde jeg jobbet på butikk, så hadde jeg blitt fristet av sjokoladen hele tiden, hehe ;)

Skrevet

Jeg er ikke spesielt flink til å planlegge langt frem (selv om jeg prøver å holde meg til en ukeshandel) og handler heller ikke spesielt billig (handler på coop mega siden jeg hater å oppdage at butikken -i èntall- ikke har alt jeg trenger) og vi bruker nok ca det på 2 voksne, et barn og en katt - nå også et lite barn, men han utgjør ikke de store forskjellene). Ukeshandelen kommer som regel på over 1000-lappen.

Skrevet

Vi bruker det samme, men vi har redusert fra 6000-7000 til 5000 og er stolte av det. Vi er glade i å kose oss, så vi hadde nok kunne spart inn litt til. Planlegging er vel stikkordet, og den har vært litt halveis i det siste...

Skrevet

Glemte å si at de nærmeste vennene rundt oss har mellom 6000 - 8000 ut i mnd og de skjønner ikke hvordan vi klarer det.... så synes ikke det er mye

Skrevet

Vi bruker ca det i mnd. Vi er 2 voksne, et bleiebarn og en katt. Før brukte vi ca 4000 kr i mnd på alt som kan kjøpes på rema(mat, vaskemidler, shampo..osv) men etter at vi begynte å spise sunnere gikk matbudsjettet opp:( Vi spiser mer frukt, grønnsaker, fisk og kylling nå enn før. Vi handler hver torsdag og sparer mye på å handle 1 gang i uka. Så nå bruker vi vel 5000-6000 kr i mnd.

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn. En som bruker bleie om natta og en som bruker hele tiden. Handler en gang i mnd og da er toalettpapir osv inkludert. Og en full tank med bensin. Handler melk og frukt annen hver uke etter behov. Og vi bruker ca 4000 kr

Skrevet

Dere mener bare til mat og husholdningsrtikler nå, og ikke klær til dere selv og barna, kosmetikkprodukter, sko, vintertøy, kino, kafèbesøk osV...??

Skrevet

Nei jeg synes ikke det er mye, vi bruker det vi også:) Og det er ikke sånn at skeier fryktelig ut da.

Skrevet

Her kan i ikke bruke mer enn 4000 og det er da med toalettpapir, deo, vaskemiddel osv. Vi er to voksne og ett barn.

Syns ikke det høres så mye ut med 5-6000 heller egentlig.

Skrevet

Vi er to voksne og to barn (toåring og baby), og bruker minst 5000. Sikkert mer. Vi "sparer" ikke på så mye, men kjøper ikke så ofte kjøtt, dvs ikke rødt kjøtt kjøper en del økologisk kylling.

Kjøper en del øl og sjokolade, he he.

Og ikke minst bleier.....

Skrevet

Hvor handler dere da?? Her har vi bare Coop Mega, og det er dyrt... Gubben drikker cola og røyker, og vi kjøper spekeskinke om vi har lyst... Bruker mye mer ja...2+ en på 5..

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det høres så mye ut, omtrent normalt vil jeg tro..

Vi bruker nærmere 10.000,- i måneden. Da er vi to voksne og fire barn, to bleiejenter og to gutter på 6 og 8 år som kan spise store mengder mat. Er helt utrolig hvor mye en slank, men aktiv gutt i værste voksealder kan proppe i seg og forbenne uten problemer ;)

Kunne vært mye flinkere til ukehandling, men prøver benytte meg av tilbudene som er rundt omkring (40% på all Findus, ta to og betal for en på Ica maxi osv). Gidder ikke kjøpe det billigste syltetøyet når det dyreste smaker så mye bedre heller, vi lever nå bare en gang og maten skal smake godt. Handler vel om både prioriteringer og fornuft, dumt å kjøpe en 4-pk med epler når det er dobbelt så dyrt som å kjøpe de i løsvekt f.eks. Må ha hodet med seg på butikken om man skal spare litt penger, hehe.

Skrevet

Vi bruker ca 17 tusen i mnd på mat og alt vi trenger av dopapir, tannkrem osv. Vi har bare den ene butikken her og har ikke noe valg, sjelden tilbud på ting :-( Koster 22.90 for 1 liter melk, billigste brødet koster 32.90, 1 pakke rømme koster 28,90, 1 kg. norvegia koster 97 kr. osv. Holder på å bli gal av disse prisene her oppe!! Men hadde vi røykt så hadde det ikke kosta oss så mye, koster 145 for en kartong med Malboro og det samme for en 5 pk med rulletobakk!! Gleder meg til vi skal flytte ned herfra og kan handle på tilbud!!

Skrevet

Vi ligger på ca det samme og er 2 voksne og 2 barn + en pus.

Vi handler på rema og ligger på 1000-1300kr i uken. Dette er også inkl alt av dagligvarer (såper, deo, snop til helg, mat, do- og tørkepapir, vask og tøymykner)

Skrevet

Jeg synes ikke det høres spesielt mye ut. Dessverre er det jo også slik at sunn mat er dyrere enn usunn mat... Blir litt frustrert over at brun ris koster mindre enn hvit ris, fullkornspasta mer enn vanlig pasta etc.

Og herregud, Bambi, bor du på Svalbard? Helt ville priser!

Skrevet

4000,- klarer vi oss for når vi tenker og lager en økonomisk handleliste (noe vi prøver å gjøre). Dette innkluderer vaskemidler, kosmetikk, bleier etc.

Vi handler hver 14 dag. Da holder også frukt og grønnsaker seg.

Skrevet

Glemte å si at vi er to voksne og to barn. Og: Vi koser oss masse for de pengene!!!

Skrevet

Vi bruker 5000 på 2 voksne og en snart 2åring. Kommer ny frøken i april, så da øker vi nok budsjettet litt for at det skal rekke til 2 bleiebarn..

Vi inkluderer også bind/tamponger, toapap, osv.. Men snop, øl/brus etc går av "lommepenge"-potten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...