-S- Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Er 10+1, men ser ut som jeg er minst tre-fire mnder på vei.. Føler meg ikke særlig oppblåst heller lenger. Begynner å bli bekymret for at det kan være flere!? Da får man vel mage mye tidligere. Er ellers ganske tynn.... Men det jeg lurer på er hvor tidlig de kan se det på ultralyd?? Var på ultralyd når jeg var 7+3.. Skulle de sett det da hvis det var to? Mye grublerier for tiden
Monique8 Skrevet 14. februar 2010 #2 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har tvillinger og magen ble da større fortere enn de fleste andre gangene. Men da jeg gikk med gutten min som var over 4,5 ved fødsel fikk jeg like raskt stor mage som ved tvillingene. Nå har jeg mage stor nok til at det fint kan være tvillinger der inne (fullgåtte 11 uker nå), men vi så bare èn på ul da jeg var 9+4. Aner ikke hvor ofte de kan ta feil på tidlig ul, men det skjer jo. Jeg er ikke 100% sikker på at det er bare èn her ennå, men mest sannsynlig er det vel det ) Da jeg gikk med tvillingene var jeg forøvrig helt overbevist om at det var to før jeg kom på den ordinære ul. Men var lenger på vei enn jeg er nå da jeg begynte å få mistanke om det.
Stolt mamma! Skrevet 14. februar 2010 #3 Skrevet 14. februar 2010 Jeg va på tidlig ul på torsdag pga litt blødning. Da var jeg 5+5. Der så vi tydelig 2 fostersekker og to plommesekker. Så riktignok ikke noen hjerter som dukket - men va jo så tidlig på vei... Skal på ny ul på torsdag - å da dunker nok begge hjertene!:-) Så de ser det tidlig på ul! Ps! jeg har allerede fått mage...
-S- Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2010 Har bare så problemer med at jeg har så stor mage allerede, enda det er første gang. Er liksom helt "unormalt".. Har jo ikke lyst at folk skal se det på meg enda.. Får bare vente til neste ultralyd.. er det samme for meg, er like glad uansett om det er en, to eller tre;) hehe.. Bare det er liv der inne! Har forresten gått på så mange hormonkurer(pergo) før jeg ble gravid, og da er det nemlig økt sjanse for flerlinger.. Lykke til alle sammen!! Jeg synes dere er heldige som får tvillinger:)
kj-si Skrevet 14. februar 2010 #5 Skrevet 14. februar 2010 jeg har tvillinger, og da viste det tydelig to med hjerteaktivitet når jeg var 7-8uker på vei...spent denne gang, for nå skal jeg ikke før vanlig ul. blir nr4...
MK73 Skrevet 14. februar 2010 #6 Skrevet 14. februar 2010 Det er jo helt normalt å ha stor mage de første ukene, det er som oftest ikke en indikasjon på at det er flere i magen. Selv om du ikke føler deg veldig oppblåst, så er det mye som skjer i underlivet, med fordøyelsessystemet ditt etc. Stor mage er resultatet :-) Da jeg var gravid med tvillinger var vi på UL 6+5, og da var det ingen tvil. Dersom du er gravid med to og det ikke ble oppdaget da du var 7+3 tror jeg du må ha vært hos en uerfaren eller for travel lege... ...lav sannsynlighet for det, altså - så jeg ville tippe på at du har en enling i magen og at det er de vanlige årsakene som gjør at magen er større enn du forventet. Det at du er tynn gjør også at det skal lite til før det "buler" ut litt ekstra. Lykke til!
-S- Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. februar 2010 Takk for svar alle sammen:) Tror nok det bare er en der inne da.. Han legen jeg var hos er veldig erfaren, og han brukte lang tid på å vise og forklare meg! Sjønner at det er vanlig at noen får veldig mye mage tidlig uansett.. Gleder meg bare til 12 uker er forbi, da trenger jeg ikke sjule det lenger;)
mamsen & guttaboys Skrevet 15. februar 2010 #8 Skrevet 15. februar 2010 Da er vi ¨flere, er bare 5+2 og magen tyter ut, min kjære mann ler bare når jeg stiller meg opp å ber ham se...... skal det fortsette slik, så tror jeg det skal bli litt litt interresant og prøve og bortforklare det fram til uke 12..... påsken slippes bomben til offentligheten..... men skal det fortsette slik, så ser jeg vel ut som jeg er gravid i 6 mnd da:) hehehehe
Sussapia Skrevet 15. februar 2010 #9 Skrevet 15. februar 2010 Jeg er 8 uker i morgen og jeg har også fått litt mage .. Var mamma som måtte fortelle meg at jeg var gravid , lenge før mensen skulle komme .. Hun er nemlig synsk .. Også la hun TAROT kort på meg angående en vanskelig sak jeg var i , og da sa hun " Du skal ha barn du .. " Jeg klarte jo ikke la være å le , " hm , jasså skal jeg det ? " også sa hun " Blir det en gutt og en jente? " .. TVILLINGER ?? Men , heldigvis kan hun ofte ta feil også hvis hun blir ivrig og det hun var usikker på var at broren min skal ha gutt eller jente og at jeg skal ha en av delene ... Så det kan nok være det hun så også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå