Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært litt på nett sånn for moro skyld, og skal faktisk ha en kaffedate i morgen. Mannen virker veldig hyggelig, og jeg ser frem til å møte ham.

Men så kommer spørsmålet da. Hvordan løse dette?

Er det noen som har erfaring med dating selv om man driver med inseminasjon samtidig? Hvordan gikk det, og når eventuelt forteller man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg datet litt, men sluttet, det var ikke lett å fortelle om også ble det til at jeg utsatt inseminasjon i håp om at jeg hadde truffet en jeg kunne få barn med. Skjønnte fort at denne kombinasjonen ikke var bra for meg. Jeg fortalte en om det, det var ikke så veldig populært.

Håper nå heller å kunne få ønskebarnet for deretter å date, tror det er litt enklere for folk å forholde seg til en som er alenemor enn en som er alenegravid :-)

Skrevet

Ja, du har nok rett i at det er lettere å forholde seg til en alenemor enn en alenegravid. Jeg har uansett ikke tenkt å utsette avreise, for det har jeg gjort tidligere med dårlig resultat.

Får vel nesten bare treffe ham etterpå, og ta ting derfra. En kaffe er jo tross alt ikke noe bindende:)

Skrevet

Hei,

så lenge du, som du skriver, ikke har noen bindende relasjon til de du dater, synes jeg ikke du trenger å fortelle dem noe som helst om prosessen din. Synes ikke det ene utelukker at du kan gjøre det andre. Lykke til! : )

Skrevet

Hmmmm....i min litt kjedelige, sykemeldte tilværelse har jeg også laget meg en profil og kommet i kontakt med et par kjekke menn... Foreløpig har jeg sittet her som en isprinsesse og ikke villet møte noen, men nå er det én som klart skiller seg ut...og som jeg har veldig lyst til å treffe.

Har ikke fortalt noe jeg - men vil jo gjerne være ærlig....men ser at å treffe en dame som er 6 uker på vei kanskje ikke er det noen mann drømmer om. Samtidig er det ingen eks inni bildet her, og ingen som har tøst seg til på noen måte.... Men - må velge mine ord med omhu...

Fortalte om mine virksomheter/planer til en jeg var på date med før jul - og han så jeg bare blårøyken av etterpå :) :) :)

Skrevet

Mannen jeg traff var hyggelig, men det smalt ikke for å si det sånn!

Så da spiller det jo ingen rolle at jeg har planer om å lage barn på egen hånd. Kommer ikke til å treffe ham mer uansett, men mulig jeg kommer til å 'gå på ham', for trener på samme sted da..hehe..

Det er så mange rare menn som sender forespørsler på nett, så er få som slipper gjennom nåløyet ja. Jeg er der mest for moroskyld. Noe må man jo ha å bedrive tiden med...

Skrevet

Hehe...så sant så sant :)

Jeg hoppet uti det med begge beina igår etter at vi hadde snakket sammen på msn i nesten 3 timer... Og vet du hva - det gikk bra!!! Vi bor nemlig et stykke fra hverandre så jeg tenkte det ville være litt trist hvis han giret seg opp nå - og så slapp jeg bomben etter å ha reist over i neste fylke. Så jeg valgte å gjøre det før vi eventuelt treffes, men følte jo kontakten var svært bra da....

Han syntes dette var mye lettere å forholde seg til enn om det var en eks / barnefar inni bildet som kunne dukke opp - og lurte bare på om dette var alt jeg hadde å komme med av "negative" ting...for han oppfattet meg fortsatt som en kjempejente og syntes det var et tøft valg.

Så - på fredag skal vi på vår første date :) :) :) Håper det smeller her da....!

Skrevet

Så spennende da:)

Er nok sant som du sier, at det er enklere når det ikke er en eks inne i bildet. Har diskutert dette litt med ei venninne, og hun er også helt enig.

Da får du ha lykke, lykke til på fredag:)

Jeg drar på min første tur til CFC i morgen, og begynner å bli spent.

Skrevet

Wow...!!! Spennende uke for oss dette!!!

Du må ha masse lykke til på Danmarksturen din! Håper du slipper med den ene :) :) :) Så skal jeg nok oppdatere deg på om det var et klokt valg å involvere seg med noen i 7. uke... :)

Skrevet

Ja, dette er en spennende uke for oss begge:)

Håper han du skal treffe er like bra 'in real life' som på nett da. Men du kan jo ha flaks. Forrige kjæresten jeg hadde møtte jeg på nett, så det er fullt mulig. Ble dog litt tungvindt å pendle Østlandet-Stavanger...

Jeg krysser fingerene for meg selv i morgen. Håper jeg slipper så mange turer, men er forberedt på at det kan ta litt tid da.

Skrevet

Blir muligens litt pendling her også da om dette slår til....var det du eller han som holdt til i Stavanger da? Jeg bor nemlig til der... :)

Har møtt noen på nett tidligere - for noen år tilbake. Men aldri noe som endte med kjæreste...så har nok et realistisk bilde av det hele på bunn... Men - man vet aldri :)

Skrevet

Han som bor i Stavanger, jeg bor på Østlandet. Men Stavanger en en flott by:)

Mulig jeg hadde en real dose flaks som fikk kjæreste etter en nattdate. Var til og med den første og eneste jeg møtte der også.

Skrevet

Hmmmmm...og jeg bakker litt ut - avlyste date idag...

Han var forsåvidt enig - ting gikk plutselig veldig fort - og det er tross alt endel som skal fordøyes her... :)

Så vi har utsatt det til neste uke - da kommer han hit - skal på besøk til søster i Stavanger uansett - så da slipper vi noe overnattingsproblem :) Kjenner jeg er svææært beroliget :) Puh!

Gikk det fint med deg i Køben LilleMø??? Tenker på deg og krysser fingrene!!!

Skrevet

Det hørtes fornuftig ut. Overnattingsproblemer bør man ikke ha på første date. Da bør man ha en retrettmulighet uten at den andre blir sittende i en by man ikke bor i, og uten noe å gjøre,

Det gikk veldig fint i Køben. Alt gikk helt knirkefritt faktisk. Bortsett fra noen enorme smerter som kom etter en stund, men håper de var verdt det:) Regner jo uansett med at jeg må ned igjen da, men er veldig spennende dette.

Skrevet

Åååååå, så spennende!!!!

Du skal se du er en av de heldige som klarer seg med en tur!!! Det hadde jo vært fantastisk :) :) :) Jeg kjenner ei som fikk ei lita tulle før jul etter sin første og eneste inseminasjon - så det går an!!! Tror hun også er 73-modell, skal se dere er årgangen for slikt :)

Rug vel - jeg tenker på deg og krysser fingrene :)

Fikk forresten beskjed fra legen idag at min hcg var steget fa 10.000 til 21.233 på 3 dager - så da er jeg veeeldig beroliget og veeeeldig spent til ul på onsdag....!!!

Ha en fantastisk strålende helg - med eller uten menn ;-)

PS! Jeg kunne ordnet meg overnattingsalternativ der han bor, men jeg orker ikke involvere venner i mitt akk så rotete/håpløse singelliv.....jeg er særdeles fornøyd med løsningen vi har planlagt nå...!

Skrevet

Det hadde jo vært helt fantastisk om det klaffet på første forsøk ja:) Og kanskje det er som du sier; at det er 73-modell som gjelder...hehe..

Men det er nok lurt å være realistisk optimist her, så regner ikke med at den sitter allerede nå.

Kjenner til det med rotete og håpløst singelliv ja....Er dumt å involvere for mange med en gang, for plutselig vil man ikke treffe den personen mer etter et par ganger. Det er nok like greit å vente med å fortelle 'alle' om planene, og heller introdusere vedkommende når man vet at det er blitt noe mer.

Skrevet

Hihi...kan ikke involvere alle i slikt nei...og jeg blir så fort revet med - og så er det rett opp - og like fort ned :) Evig optimist - men går akk så fort lei. Andre blir jo bare forvirret hvis jeg prøver å informere....bør skjerme andre for mitt tankespinn :)

Nå vet jeg ikke engang om jeg vil møte han...tror det eneste jeg trengte var en bekreftelse...hmmmm....vil ikke ha en mann som skal begynne å blande seg i navnevalg og farge på vogn nå. Dette er MITT prosjekt :)

Skrevet

Hehe...kjenner meg igjen der ja. Blir alt for fort revet med jeg og, og fallhøyden blir stor av sånt. Gir 110% fra første dag, og er like skuffet hver gang det ikke går. Og så er det på'an igen etter en liten stund...en evig runddands det der!

Enig med deg at dette er ditt prosjekt. Det er din baby; ergo skal du velge navn, vogn, innrede rom osv uten innblanding fra andre. Men det er sikkert hyggelig å ha noen å dele det med og få innspill fra og da. Så lenge vedkommende ikke har en reell stemmerett, vel og merke.

Skrevet

:) Tror uansett vi har det enklere enn enkelte venninner som har dyp kjærlighetssorg i maaaange år - og ikke evner å finne en mann om han så står rett foran nesetippen deres :) Men, som du sier; høyt at flyve - dypt at falle.... En vakker dag dukker nok prinsen opp!!! (Bare at VI tror jo det er HAN hver gang...)

Hmmmm...nylig informert ny mann/mulig date om min tilstand - og også han er fortsatt interessert i date...!!! Hva er det som skjer da??? Trodde jeg ville være skikkelig no-go-dame nå.... Jaja, LilleMø, vi har visst intet å frykte!!!

Skrevet

Hehe...ja, jeg tror det er prinsen hver gang. Er egentlig litt lei meg selv der, og tror jeg må begynne å tenke annerledes. Roe ned ett hakk liksom!

Synes det er utrolig sporty av den mulige daten din jeg da. For om dere liker hverandre og skal fortsette å treffes, vil han jo faktisk måtte være der gjennom hele svangersapet ditt. Tåle hormoner, liste seg rundt på tå, delta i samtaler/diskusjoner om navn, vogn osv, men ikke ha reell stemmerett++++Og det enda han ikke er far. Hatten av for ham!

Skrevet

Jo...men dette var nr 2! Han første følte jeg ville begynne å engasjere seg litt veeeldig litt for fort...helst sånn at vi måtte treffes asap..slik at andre kunne tro det var "hans"...excuse me...?!? Var ikke akkurat slik jeg hadde tenkt det nei :) Så den daten er jo utsatt til uka - og vet ikke om det faktisk blir heller...angst :)

Men - når jeg nå røpet hemmeligheten for en til og også han synes det ikke gjorde noe...hva er det da som skjer...? De må jo tro jeg er et sikkert ligg og no worries for konsekvenser liksom... Nei - mest scary! Så ja, la oss roe det hele ned :)

Skrevet

Hehe....så nr 1 ville at andre skulle tro han var faren ja. Det var kanskje i overkant ivrig siden dere ikke har møtt hverandre enda. Enig i at det er litt spesielt. Synes vel kanskje du like godt kan ta det opp med ham før dere eventuelt treffes. Si hva du føler rundt saken, og se an om du vil treffe ham i forhold til hva han svarer.

Ang nr 2....det er jo litt vanskelig å tolke da. Kanskje han er en skikkelig real kar som ikke ser på dette som noe problem?! Det finnes jo menn som ønsker seg barn også, og det at det ikke er en far inne i bildet må jo gjøre saken litt enklere for dem.

Nei, det er vanskelig dette. Jeg har ikke møtt noen flere enn han ene som det ikke smalt med. Han var jo hyggelig, men det stoppet der. Det er ingen andre som har fanget interesen min nok, så da lar jeg være. Plutselig en dag så står det vel en foran nesetippen min, håper jeg da:)

Skrevet

Jeg vil også ha en foran nesetippen!!! Helst ikke helt ennå....kan godt være synlig gravid eller mamma først...Orker ikke denne nett-datingen kjenner jeg...det blir for intenst.

Nr 2 vil jeg nok ikke møte heller ser du...ser ut som det fortsatt blir 0 dater på meg. Selvvalgt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...