Gå til innhold

jeg er så lei heksejakt på facebook!

Anbefalte innlegg

Skrevet

herreverre, verden er blitt digiGAL! Jeg meldte meg inn på facebook, og syntes det var koselig å kunne se hva venner fra fortiden drev med, holde kontakt med familie som har flyttet langt vekk, kommunisere med folk jeg ikke ser daglig osv. Også var det mange koselige og fine grupper å bli medlem av. Og også politiske grupper som engasjerte og som ga mat til hodet:)

Men nå ser jeg flere og flere heksejaktgrupper. Både den ene og den andre og den tredje blir "uthengt" i grupper på facebook, og alle som blir medlemmer står med sine rake rygger og høye moral, og dømmer nord og ned. Jada, han som kastet den hunden fra bora gjorde noe grusomt, men han har da fått en straff, of gjør han det igjen blir han straffet mye hardere, fordi straffeloven har blitt endret pga denne hendelsen. Sak ferdig. Han gjorde noe dumt og fikk en lav straff, landet hadde for snille lover, landet innså sin egen feil, de endret lovverket. Tadaaa! Er det noe mer å gnu etter? Man har jo oppnådd det man ville, strengere straff for dyreplageri i dette landet. Man kan jo ikke kreve at mannen skal straffes etter ny lovgivning etter at han har fått straffen etter den gamle lovgivningen...

Men nok om akkurat den saken. Det er hundrevis andre grupper som er så høye på moral at det nesten blir for mye for den beste gladkristne sosialisten. Kan man ikke roe litt ned på heksejakta? Folk er dumme av natur når det gjelder å begå feil, for uansett hvor mange ganger folk har gjort det før en, kan du ta deg gift på at det blir gjort igjen. Det er bra at man viser engasjement, men å dømme så hardt som det blir gjort i mange av disse gruppene, det er jo bak mål. Hva med å innse det, at uansett hvor flat pannekaka er, så har den jammen meg to sider gitt.

Før dere dømmer andre, se innover dere selv, og se saken fra andre sider. Trenger man å skrike så høyt og dømme så hardt på alt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fb er et leketøy. Noen er der for underholdningsverdien i seg selv og skjønner ikke hva det innebærer å være medlem av visse grupper, hvilke konsekvenser det kan få for en. Heller ikke hvordan det oppleves å være den som får en gruppe opprettet mot seg. En del mennesker mister empatien når ting står på trykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...