Gå til innhold

Da har lille Kasper kommet...17 dager før tiden! :) (samme som 3.trimester)

Anbefalte innlegg

Plutselig på Søndag(etter at vi hadde sett Avatar i 3D)gikk vannet. Var på registrering på sykehuset 2 ganger, men ble til slutt satt igang på tablettkur på tirsdag. Fikk beskjed om at det kunne ta tre dager før noe var igang og at de da ville sette meg på drypp, men etter at de hadde satt den andre tabletten var riene for fullt i gang.

Kom i gang med rier veeeeldig tregt, men når det først var igang så gikk det fortere enn jordmødrene ville innse. Måtte overtale jordmor til å undersøke meg, selv om hun satt midt i rapport stakkar :/, og hun ble sjokket over at det FAKTISK var sant det vi sa, at nå har det utviklet seg. Hun fant ut at det var 4cm. Det ble bestilt epidural og jeg ble kjørt til fødestue, der fant de ut at det var kommet opp til 6cm og de skulle sette epiduralen. Jeg hadde konstante rier og kjente også at pressriene startet, men det var det ingen som trodde meg på. Fikk beskjed om å sette meg på sengekanten slik at de fikk satt epiduralen. Der satt jeg da med pressrier og konstante rier som gjorde det rett og slett umulig å få satt noe i ryggen på meg. Etter ca 10-15min innser de at jeg FAKTISK har pressrier, de fjerener alt de forsøker å få i ryggen på meg, hiver meg på ryggen i senga og da når den tredje pressrien i liggende kommer får jeg beskjed om å presse, jeg tar i det jeg makter og der kommer min nyyydelige lille sønn. :0)

Fordi at det gikk så fort, så er han skikkelig blå og puster ikke, men et par kakk får "liv" i ham og jeg får ham på brystet.

Han var 3180g og 49cm og bare kjempefin!

Nå er vi hjemme og har det superbra! Og storebroren på 4år er stolt og skikkelig flink.

Gled dere damer, og nyt tiden når den kommer! :0)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...