Gå til innhold

Nøstebarn - hva er greia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, dritekkelt:p Men har aldri hatt det. Det treng vel heller ikkje å vere i _plast_ sålenge det er tett, trur eg. Nokon pleier å ha lavendelkular saman med ulltøyet fordi møll visstnok skyr lavendel.

Skrevet

Jeg trodde ikke jeg skulle bli et Nøstebarn, men jeg ble visst det. De har myyye fint da, prisen er ikke SÅ ille. Men jeg kommer ikke til å kjøpe mer ullfleece, for pokker som det loer. Jeg kjøpte et babyledd for å ha i senga, men det var jo så og si livsfarlig. Ungen badet jo i enorme lodotter! Jeg fikk diskutert meg til en tilgodelapp, og levert det tilbake, men det var bare så vidt. For de "var" bare sånn fikk jeg høre. Kjøpte uansett en nydelig kjole og sparkebukse istedet!

Skrevet

Ha ha prekæs..du må være dendummeste kua her inne!

JA nøstebarn har værtfall 4 utsalgstederrundt i de største byene, er bare til å dra dit å sammenlikne i hue å ræva.

Hvordan kan du si at det ikke SKAL være nødvendig med det ene eller det andre? Forskjellige produkt = forskjellige behov. Jeg oppbevarer ikke tøyt fra nøstebarn i plast, men det er rådet du får derfra... Nøstebarn ull SKAL vaskes i lanolin ullkur, kan bruke dette imaskinen også. Brurkr du vanlig vaskemiddel så ødelegger du ulla, dette gjelder Janus også, men på det kan du bruker Milo.

Nøstebarn kan dokumentere at sauene har det bra, hørt om DOKUMENTASJON?? Økologisk mat? Kildevann? det er da ikke det som er greia... Du veit da ikke hva du prater om! Sauer som avles for å produsere merino ull får ofte skjært vekk skinnet inn til kjøttet ved baken slik at de har åpne sår. Dette så det ikke skal sette seg møkk i skinnet/ ulla og dermed gjøre den dårligere... dette kan nøstebarn bevise via dokumentasjon at ikke er tilfelle med sauene de får ulla fra.

Må være slitsomt å være såååå håpløs! Sørg for å vite hva du prater om!

Skrevet

Det er vår oppgave som forbrukere, ja. Helt enig. Men hvor begynner man hen hvis man vil sjekke at det stemmer? Problemet er at de fleste vet ikke hvor man skal begynne, og de fleste tar det som blir sagt i reklamen som en sannhet. Hadde jo en undersøkelse på dette når det gjalt regnskogtømmer også. Ingen som hevdet å selge sertifisert vare kunne gå god for at det ikke var regnskog, og det var haugevis av "miljømerkede" varer som ikke hadde noe konkrete beviser på at det var plantasjetrær i det hele tatt. Slik jeg ser det, finnes aldri noen garanti, i hvertfall ikke med alle de typene med økologisk og miljøvennlig merking som finnes. Det finnes milo helt uten lukt, forresten. Liker heller ikke lukten av parfymert vaskemiddel.

Skrevet

Ein kan jo få frobrukerombudet til å gå vidare med saka. Det finns mange slike instanser som kan hjelpe.

Eg klarer ikkje milo uten parfyme, fæl fæl lukt. Bruker den berre når eg skyller opp ting eg har strikka før blokking fordi ullsåpa er i vaskerommet:p

Skrevet

Riktig, ekkelt og det må være lufttett. De selger møllkuler på nøstebarn også...

Skrevet

Siden jeg er så dum, kan du vel muligens gi meg den linken og gå god for den. Og som du ser jeg spør for det meste, sier ikke at nøstebarn er dårlig. Syns ikke det var dyrt heller.

Skrevet

Jeg liker nøstebarn sine klær, jeg, men så har jeg ikke prøvd så mye annet heller da. (Kun Name It og Tom og Trine.) Kan godt hende at Janus er bra det også. Tom og Trine holder ikke lenge...

Vi har 3 ullbodyer fra Nøstebarn og har brukt de i 3 måneder. (Gutten er 3 måneder.) Har egentlig aldri hatt behov for fler bodyer enn disse De er drøye i størrelsene. (Men igjen, jeg kan ikke sammenligne med Janus.)

Er også tøybleiebruker, og da skjønner du fort hvorfor buksene er litt bredere over baken... :) Det er jo også Nøstebarns filosofi at de skal selge klær barn kan LEKE i, altså ikke klær som strammer unødvendig her og der. Liker at de er selvrensende. Det skal mer til for at disse klærne skal lukte enn klærne jeg har fra name it, for eksempel.

Etter 3 måneders bruk er de også like fine. Jeg liker fargene og designet og tenker at disse klærne kan jeg sikkert ha til minst 4 barn til! ;)

Skrevet

Det er ganske håpløst at du igjen går inn å sier at folk ikke vet hva de prater om, og at de er såååååååååååå håpløs.. Du vet tydelig det meste, og liker å slenge dritt til folk. Skjerp deg!

Skrevet

Jeg kjøper Nøstebarn fordi jeg er fornøyd med det jeg, hverken mer eller mindre. Jeg har ikke merket noe til hverken dårlig kvalitet, loing eller møll, og jeg synes de har mye fint.

Janus opplever jeg ofte at det går hull på, og Tom & Trine har jenta mi reagert på med å få utslett.

Hva andre måtte mene/kjøpe, bryr jeg meg fryktelig lite om.

Skrevet

Men selma07, møll kan forekomme i allslags klær, selv om klesmøll visstnok skal være spesielt glad i ull og pels. Så vi oppbevarer alltid klær i tette beholdere, gjerne plast, dersom det skal ligge til lagring noensteder over tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...