Gå til innhold

Bake boller med vann (eller NAN 3)??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fastelaven i morgen. Har selvfølgelig ikke melk. Min oppgave er å lage bollene, noen andre tar seg av kremen. Kan jeg lage boller med vann? Eller er NAN 3 et bedre valg?

Eller er det bare dødfødt uansett? Hvis ja, hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nan smaker ikke som melk. Lukta er jo ganske dominerende, så jeg vil tro at boller bakt med det ikke smaker helt riktig. Ingen erfaring med boller bakt med vann, men jeg ville nok ha tatt en tur på bensinstasjonen før jeg startet med bakinga, og kjøpt melk der.:)

Skrevet

Boller med nan?Nei takk!!

Må nok kjøpe melk i morgen du.

Skrevet

Neeei! Vil ikke ut!

Hva med.. jevner? Hva er egentlig melkens funksjon i bollene?

Skrevet

kan du ikke bare kjøpe melk på bensinstasjon eller noe i morgen?

Skrevet

Du må nok ut og kjøpe melk. Tro meg.

Skrevet

vann går an, de blir også ganske luftige da!

Skrevet

Jeg syns boller bakt med vann er best. De fleste bakeriene baker boller med vann og ikke melk.

Skrevet

Virkelig? Jeg trenger ikke tilsette noe annet, altså?

Til dere som ber meg gå på bensinstasjonen, det er ikke bare-bare. Hørt om å være LAT? Hypotetisk sett kunne jeg faktisk ha hatt 30 mil til nærmeste bensinstasjon. Hehe.

Skrevet

Tilsett gjerne litt ekstra sukker og kardemomme. Elt deigen godt og ikke ha dårlig tid med hevingen. Kommer til å bli bra :)

Skrevet

Haha, joda, derfor jeg tok forbehold og sa at det var det jeg ville gjort. Ikke helt sant da..Jeg ville nok ha sendt mannen. Jeg har nemlig hørt om, og opplevd, å være lat;P

Skrevet

baker alltid bollene med vann, synes de blir mye mer luftige da, boller med melk synes jeg kan bli litt tykke(tunge liksom) ihvertfall mine...

lykke til, kommer til å bli gode:)

søk boller med vann på google så får du nok noen oppskrifter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...