Gå til innhold

kosthold som gravid

Anbefalte innlegg

håper det er noen her som har litt peiling på koshold og sånt.. jeg er i uke 24 nå, og sliter veldig med kvalme og oppkast. det jeg lurer på er om jeg får i meg nok mat.. slik ser dagen min ut:

frokost: kellogs all bran, banan og skummet melk

lunsj: to knekkebrød med kanskje litt leverpostei

middag: en potet, brokkoli, gulrot

og utenom dette drikker jeg mye vann og spiser frukt. klarer ikke få i meg noe annet enn dette..

hva bør jeg gjøre...? er det for lite...? spiser jeg annet kaster jeg garantert opp med en gang.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141433592-kosthold-som-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser betraktelig mindre enn 1000 kalorier om dagen med den dietten der... Hm, jeg ville tatt kontakt med legen jeg for å få hjelp ifht til kvalme og oppkast. Du kommer til å tære fullstendig på deg selv i svangerskapet om du skal holde på slik (ikke bare på vekten, men på alt av vitaminlagre etc). Ikke minst trenger du å spise mye mer protein, da kostholdet ditt omtrent er proteinfritt.

Lykke til :)

Enig med siste svar, dette høres ut som altfor lite mat, selv når du ikke er gravid. Ungen tar nok næring, men du blir jo totalt tappet. Hvis du har spist sånn hele tiden ville jeg tro at mye av de fem kiloene var vann. Hvor travel er du i hverdagen? Jobber du fullt, eller får du anledning til å ta det med ro? Min erfaring er at kvalmen kommer lettere hvis en har for mye å gjøre. Dersom du jobber mye ville jeg vurdert å gå til legen og drøfte om du bør ha sykmelding.

Lykke til!

• 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...