Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Var det feil av oss å la jentungen gå som ridder? Hun hadde full pakke, sverd, skjold, kjepphest, brynje.. og syntes hun var knallfin!
Mimmi84 Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 personlig synes jeg i utgangspungtet at alle skal kunne gå kledd som det de vil, så er det sakt, men til spørsmålet: Tror det er mer "feil" at gutter kler seg ut som jenter. Det synes så mye mer. Alle jenter går jo i bukser til vanlig, men ingen gutter går i kjole. Jenter kan ha blå klær, men gutter "skal" ikke ha rosa. Jenter kan fint leke med biler, togskinner, dinosaurer+++ men gutter skal helst ikke leke med dukker.. også videre også videre (jeg støtter altså ikke dette, bare sier det for eksempelets skyld)
solstråle69 Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Jeg synes det blir anderledes "den veien".
prekæs Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Selvfølgelig ikke feil. Problemet er vel helst at mange synes det å kle ut barna sine som krigere er feil. Å kle min gutt i prinsesseklær er helt uakktuelt, helst fordi at han hadde nektet plent. Jeg er også overbevist om at mange jentemødre fyrer så til de grader opp under prinsessekjoler at det hadde overhode ikke vært akktuelt å kle jentene som riddere og cowboyer. Men samtidig er de svært så politisk korrekt når det gjelder evnt. sønner i jenteklær. Og prinsessekjole er jenteklær. Jeg er sikkert gammeldags, men mener at gutter må få lov til å være gutter på gutters vis, gjerne under påvirkning av andre gutter og menn, og ikke bare jenter og kvinner. Det er vel også derfor at menn oppfordres til å velge å jobbe i barnehager.
Gjest Skrevet 13. februar 2010 #5 Skrevet 13. februar 2010 Nå er det jo en kjensgjerning at jenter kan bruke både bukse og kjole, men på gutter blir det rart med kjole. Så fordelen med å være jente mener jeg er den valgfriheten. Synes det samme gjelder prinsesse- og riddersituasjonen...
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Er ikke hele poenget med karneval at man skal få kle seg ut som en annen enn den man er? Har jeg misforstått noe? Kan jeg kle meg ut som en løve selvom jeg er menneske?
Anne-B. Skrevet 13. februar 2010 #7 Skrevet 13. februar 2010 Nevøen min var ballerina med tutu, leppestift og hårbøyle. Alle var fornøyde.
prekæs Skrevet 13. februar 2010 #8 Skrevet 13. februar 2010 Joda, men lille ole brum på ett år har muligens ikke noe valg her, heller ikke tornerose på 2.
selma07 og engel Skrevet 13. februar 2010 #10 Skrevet 13. februar 2010 Jenta vår gikk som tigergutt idag, var det feil? Hun var strålende fornøyd hun! Jeg som mamma reagerer vel litt når jeg kommer i bhg og de fleste jentene er prinsesser.. trodde verden var kommet litt lengre jeg.. Gutter som ønsker å være prinsesser må vel få være det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå