Gå til innhold

Kraftige kynnere?

PogT med septemberprins :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har slitt med kraftige kynnere her inne? Hvordan oppleves det å ha dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg var veldig plaget av kynnere i svangerskapet, særlig på slutten. I uke 31 ble jeg innlagt på sykehus med premature rier. Etter at jeg kom hjem måtte jeg ta tre pauser i løpet av en ti minutter lang spasertur, hvis jeg bestemte meg for å bevege litt på kroppen. Det gjorde så vondt at jeg måtte sette meg ned og puste, og magen ble så stram at jeg fysisk ikke klarte å gå.

Det ble mye sofasliting de siste ukene, men det gikk greit så lenge jeg slappet av :-) Jeg fødte for øvrig i uke 39+2.

Skrevet

Takk for svar, tar gjerne imot flere. Har en bekjent som sliter så med mage/rygg og magen strammer seg, så undrer på om det er kraftige kynnere hun kan ha, derfor jeg vil høre deres erfaringer. Hadde selv aldri kynnere når jeg var gravid.

Skrevet

Når eg har kynnere strammer heile magen seg og blir hard som stein, og så får eg skikkelig vondt i mage, rygg og hofte. Høres ut som kynnere det du beskriver!

Skrevet

Jeg kjenner pulsen begynner å gå fortere, magen blir hardere og hardere. Den blir som en stein og den vokser til en rund ball. Hvis noen (jeg eller andre) trykker på magen når kynneren er der gjør det noe så infernalsk VONDT. En kraftig smerte som går rundt hele magen.

Det strammer i magen, og går nedover mot hoftene og underlivet. Jeg opplever også nedpress til tider. Jeg har regelmessige kraftige kynnere.

Jeg har også UVI, slik at det skaper flere og verre kynnere. Har hatt UVI i snart 2mnd (sammenhengende) og håper på å få det bort snart!

Hmm.. Det kan også stramme i rygg.

Kynnerne kommer alltid når jeg sitter i bil, da er de vedvarende hele bilturen. Hver sving, hver dump, hvert skifte av gir og hver brems gjr at det iler en smerte i mage og nedover.

Å bevege seg mens en kynner pågår er... Vondt. Jeg kan ikke forklare hvordan den smerten er, men det er vondt. *grøss*

Å stå (f.eks ta oppvask el.lign) gjør at det smerter nedover fra mage og ned i underlivet. Jeg får nedpress. En skikkelig sviende følelse. Det er det også når jeg sitter.

Jeg var ikke så plaget med nr1, men nå med nr2.. :/

Vil så gjerne bli ferdig!

Jeg har merket den siste tiden at plutselig får jeg en kynner, det svir nedover. Innimellom hopper jeg bare av smerte.

Vet ikke om det var/er til hjelp - men det er iallefall slik jeg har det.

Det er helt normalt å ha kynnere - og enda mer normalt å oppleve i svangerskap 2,3,4++. Poenget er at de ikke skal være regelmessige og det skal ikke komme nedpress. Merker man vondt i ryggen ++ skal man ta kontakt med JM/føden.

Bare for å sjekke.

Be venninnen din om å ta en prat med JM iallefall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...