Gå til innhold

Trenger hjelp..ang.prevansjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hormonspiral og er ikke fornøyd. Hatt den i snart 2 år. Blør i 10 dager i strekk og har i tillegg nedsatt sexlyst. Hadde også problemer da jeg prøvde Cerazette før dette. Mistenker at sexlysten nedsettes av hormonet Gestagen som virker alene i både hormonspiral og minipille(Cerazette). Noen som har hatt det sånn? Hva endte dere opp med å bruke? Kommer til å ta den ut nå, men trenger råd for hva jeg skal velge. Har tenkt på P-ring og andre kombinasjonspiller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som du tilhører gruppen som ikke bør bruke hormon-baserte prev midler.Kanskje du kan erstatte hormon spiralen med kobber spiral?

Skrevet

Cerazette har ofte bivirkninger som vanlige p-piller (Yasmin f.eks) ikke har; men alt med hormoner har sine bivirkninger, du må nesten prøve deg frem. Noen mister mensen helt med Cerazette, andre har den konstant. Det er ganske individuelt.

Skrevet

Jeg hadde masse småblødninger med cerazette. Brukte Diane en del før jeg fikk barn og kan ikke huske jeg hadde problem da, de brukte jeg jo som tillegg for uren hud så vet ikke om jeg kan bruke de nå.

Er litt skeptisk til kobberspiral da jeg er redd for å få kraftige blødninger og smerter... Flere synspunkter?

Skrevet

Jeg blødde også i tide og utide med cerazette. har prøvd andre piller også, men har bare blitt dårlig. Men nå går jeg på mercilon og har nå tatt de i ca 7-8 mnd uten å ha blitt dårlig og mensen kommer når den skal! Så de fungerer for meg i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...