Gå til innhold

Når begynte dere å lage til???

Anbefalte innlegg

Jeg er litt utolmodig og har lyst å gjøre litt nå og da...siden dette er nr 3 er det godt å vere litt forberedt :D

Men er det tidlig å begynne å vaske opp litt klær,finne fram senga og div div forberedelser???? Når begynner dere???

Er forresten 25 uker på vei :)

Fortsetter under...

Siden jeg er førstegangs så begynte jeg å handle inn fra ca.uke 16. Rett å slett for kosens skyld.

I uke 27 så var alt av klær, sengetøy osv vasket og lagt klar.. :) Hadde ikke tålmodighet til å vente.. :P Senga kommer nok opp når det nærmer seg terminen tror jeg. Sånn uke 37+.. Må ha noe å se frem til.. :P

Begynn når du føler for det, er jo gøy å drive med det, også er kanskje lettere å gjøre det nå som man ikke er høygravid.

siden dette er barn nr 3 så har vi de meste i hus...men er jo bare sååå stas å lage til litt og vaske opp litt....

og sliter litt med bekkenet og vet at det blit verre med tiden...så jeg tar meg den kosen nå jeg og steller litt rundt:)

Annonse

Jeg er i uke 33 med nr 2 og har ikke gjort noen ting enda... Begynner å bli litt stresset, spesielt med tanke på at mannen reiser bort 1uke nå og ikke kommer tilbake før jeg er 34 uker på vei og jeg vet jeg ikke får tatt ned klær eller andre ting fra loftet før han kommer hjem igjen.

Vogga er forresten i hus, men madrass og overmadrass er ikke i orden enda... Frykter det meste blir ordnet når permisjonen begynner og ettersom jeg fødte 1,5uke før terminen sist og jeg ikke rakk alt jeg hadde planlagt da, så stresser det meg litt. Heldigvis er butikkene åpne og vaskemaskinen fungerer også etter fødselen, så det som ikke er klart når babyen kommer skal vi klare og ordne etterpå også:-)

Ville jo funnet fram ting og tang i god tid om du må ta det ned fra loft og slikt, fått hjelp til det før mannen din drar. Evt rett etterpå. Jeg ville ikke redd opp og slikt før dere er hjemme fra sykehuset igjen, eller få mannen din til å gjøre det før han henter dere der, synes det er dumt om babysenga skal støve ned om du ordner den klar veldig tidlig.

Siden eldstemann er født 3 uker før termin husker jeg at alt av tøy var vasket og klart i skapet da allerede.

Så babytøy kan du jo begynne å vaske en stund før, støver jo ikke så mye ned inni skapet/skuffer.

Av erfarning vet jeg at det er lurt å begynne tidlig:) Er jo sååå gøy å kose seg med å kjøpe babyklær og utstyr i uke 15, i stedet for å stresse rundt med bekkenløsning og kynnere og det som er i uke 36!

Så syns ikke det er for tidlig i det hele tatt! :) Skal begynne selv nå, er 29 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...