Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 jeg har 4 dager til termin. og er faktisk kjempe forstoppet... vondt i magen, så jeg har lyst å gjøre noe med det. men jeg har ikke lyst på diarè og styrtfødsel!! har kjøpt meg laktulose nå, og lurer på om dette kan være trygt!? det er jo ikke laxoberal heller.....
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 Jeg tok lakulose / levolac flere ganger i svangerskapet. Det gikk fint for meg, hjalp litt på magen. Det står vel i pakningsvedlegget at det trygt kan tas? Men hold deg til angitt dose. Ikke kjekt å være stappa full. Lykke til!
Gjest Edemuli Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Hvis du er veldig forstoppet er det ikke sikkert lactulose vil hjelpe, den er mest for å smøre tarmen og holde den i gang. Kanskje du heller burde ta et Microlax (et lite klyster du får kjøpt reseptfritt på apoteket), bare for å få det i gang igjen. Så kan du bruke litt olje daglig.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 takk for tips, og takk for svar jeg prøver meg på litt laktulose jeg da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå