Gå til innhold

Kritikk av barnehager og ansatte.

Anbefalte innlegg

Synes det er heilt fryktelig hvor mye kritikk det er av barnehager og deres ansatte. Noe er kanskje fortjent, men hjelpe meg for en jobb de har, og hvor lite som bevilges av penger. Kan ikke se at sure ekspeditører, eller tyggegummiblåsende sådanne på klebutikker, krasse busssjåfører osv....får kritikk. Disse menneskene omgås vi hver dag, men bare barnehageansatte som hetses her inne. Ære være dem for jobben de gjør sier bare jeg. Jeg synes dere er fantastiske, og håper dere klarer å overse kritikken.

Klem fra veldig fornøyd mamma.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141432890-kritikk-av-barnehager-og-ansatte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så veldig mye bedre å skrive slik om ekspeditører og sjåfører....Jeg jobbet en kort stund som ekspeditør og det var mange som deg, som trodde de var bedre enn meg fordi de hadde kontorjobb. Kjeft for at jeg spurte om folk ville ha hjelp, kjeft fordi jeg IKKE spurte om folk vilel ha hjelp, folk som snakker i telefonen og himler med øynene av meg når jeg trengte å få sagt fra at feks kortet deres fikk "ikke godkjent" eller måtte spørre om noe annet, tilogmed en som kastet godtepapiret sitt på meg på vei ut og sa "kast denne"... Men jada, det er sikkert mye bedre å velge ut en annen yrkesgruppe å hate..Fyyy for noen folk som prøver å jobbe og forsørge seg og familien sin...

Jeg syns alle som jobber i serviceyrker får "kjeft" her inne jeg, både sure ekspeditører, bussjåfører som kjører for fort, ikke vil slippe inn folk med barnevogner osv osv. Ellers er det mest naturlig på en side for folk med barn at det er barnehageansatte det skrives om oftes.

(Og for å legge til det, jeg syns barnehagepersonalet i vår barnehage er helt fantastiske og kunne ikke vært mer fornøyd med dem!)

Blei litt missforstått tror jeg, eller det ble skrevet litt dumt. Mente bare å vise at forskjellige typer jobber i alle slags yrker. Er selv i butikk, og hater ingen, men synes kanskje barnehagepersonellet får vel mye kritikk.

HI

Annonse

signerer 21.49 her!!!

hvis et barn går med våt bleie hele dagen er det ikke godt nok!

i vår barnhage (den jeg jobber i, og har mitt barn i) krysser vi av i et skjema når vi har skiftet bleier. det er om morgenen (om noen har bæsjet) , så i 11 tiden når de har spist og skal sove, så står de opp og får seg mat og så er det skift igjen... så det er som oftest 3 skift i løpet av barnehagedagen. om ikke mer :)

og de får jo bare drikke til maten så de tisser jo ikke allverden heller :)

Ja, jeg har opplevd flere ganger at ungen hadde samme bleie når han ble hentet som han hadde da han ble levert i barnehagen om morgenen. Vi har klaget hver gang, barnehagen har lagt seg skinnflate og sagt at det har vært rutinesvikt, at slikt selvfølgelig aldri skal skje og at de skal gjennomgå rutinene på nytt. Den verste episoden var da gutten min var 1,5 år. Da mannen min og jeg kom for å hente guttungen, møtte vi først en av de ansatte, som sa "XXX er skikkelig sinnatagg i dag, han er borte ved sandkassen". Vi gikk til sandkassen, og der sto gutten vår rett opp og ned og gråt, det var tydelig at han hadde grått lenge. Jeg skjønte med en gang at noe var galt, og lurte med det samme på om han var blitt syk eller noe. Jeg løftet ham opp, og han gråt enda mer mens vi gikk mot bilen. Da jeg skulle sette ham i bilsetet, hylte han av smerte og ble stiv som en stokk, og da gikk det opp for meg hva som var galt. Vi kjørte raskeste vei hjem, jeg tappet i badekaret og fikk vrengt av ungen klærne. Bleien var den samme som han hadde fått hjemme om morgenen. Han hadde bæsjet, tydeligvis mange timer tidligere, og under den størknede bæsjen hadde han fått stygge, blødende, og tydeligvis svært smertefulle sår. Han måtte sitte i bløtt lenge i badekaret for at den tørre bæsjen skulle løsne, og det tok over en uke før sårene hadde lukket seg. Barnehagen la seg på ny langflate og lovet bot og bedring. Om rutinene har bedret seg vet jeg ikke, gutten min fikk bytte barnehage ikke så lenge etter dette.

Annonse

Men er du sikke rpå det er var sure fordi de hadde" kontorjobb"? "Kontorjobb" er svært mye forskjellig, som du sikkert vet. Jeg jobber forsåvidt på et kontor, men sitter et stykke opp i systemet. Likevel møter jeg misfornøyde "kunder" av og til.

Tror du er litt vel følsom.

Jeg har opplevd at begge barna mine ikke har fått nye bleie i løpet av dagen, flere ganger. Forskjellig barnehage, flere års mellomrom. Kjenner mange andre som også har opplevd det. SDå jeg tror ikke det er så uvanlig, desverre. Høyt tempo, mange vikarer osv., da hjelper det ikke med skjema.

Jeg blir himmelfallen av historier om barn som kommer med blødende rumper fra barnehagen, og jeg vet at det skjer da jeg kjenner foreldre som har opplevd det. Jeg jobbre selv i barnehage og har aldri opplevd det, om kritikken går på slike ting er den jo berettiget.

Når det er sagt har jeg lest mye her jeg tar med en klype salt også. En tid tilbake var det en tråd om en jente som hadde sovnet i et bilsete og nektet å flytte seg fordi hun var så trøtt (stort barn). Det ble avklart med mor a thun skulle få sove og de ansatte lot henne sitte. Moren ble rasende fordi barnet sov i et bilsete, og hun fikk støtte her inne av en som mente at barnehager skulle klare å "takle barns sterke vilje". For meg fremsto episoden som en bagatell, og en idiotisk ting å tvinge sin vilje på barnet for. HVorfor skulle hun ikke sove der ? Plaget det henne? Hindert det andre i å leke? Skadet det henne på noen måte? Nei, men likevel annså altså mer enn et menneske det for å være hårreisende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...