Gå til innhold

Gutt som vil være kjæreste med mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk helt vondt av snart 4 åringen min i sted. Vi drev og lagde middag og ut av det blå sier han at han er kjæresten min. Synes jo ikke det er helt riktig å late som på akkurat dette, så jeg sier at Nei, jeg er mammaen din og da kan jeg ikke være kjæresten din. (etterfulgt, naturligvis, av hvor glad jeg er i ham og at han er lillegutten min) Først prøvde han å krangle om det, så stormet han inn på rommet sitt i raseri og ville ikke snakke hverken med meg eller pappaen. Lurer jo på om jeg håndterte det helt feil. Er dette vanlig at små gutter sier? Traumatiserer jeg han når jeg sier at det er feil?

Senere, når han hadde lagt seg og jeg skulle gi ham en nattekos forsøkte han å nusse på munnen, det har vi aldri gjort, kun kinnet og panna og slikt. Jeg sier at voksne og barn nusser ikke hverandre på munnen og gir ham en nuss i panna. Så blir han nesten like sint som tidligere på dagen. Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg. Hva gjør jeg feil? Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine har ønsket å gifte seg med meg når de har vært 3 1/2.

Den eldste lo av lillebror, men måtte bite det i seg når han hørte hva han selv hadde sagt i den aldren. :-)

Skrevet

Det er en kjærlighetserklæring, ikke avvis den. Greit å holde kyssingen til riktige områder, men ellers har du neppe noe å bekymre deg for når gutten din vil være kjæresten din. Bare si at det er koselig! Det er en fase, om ikke lenge er du verdens dummeste mamma.

Skrevet

Det er da en helt vanlig kjærlighetserklæring fra sønn til mor!

Du gjør dette til et problem ved å seksualisere dette. Jeg sier selv til min sønn at han er kjæresten min. Jeg sier også at jeg elsker han, og vi nusser (Ikke kysser!) på munnen. Uten at dette sammenlignes med et forhold mellom to voksne.

Det må da være måte til problematisering!

• 1 måned senere...
Skrevet

22:23, for et teit og frekt svar. Alle vet ikke alt. Jeg har kun dette ene barnet og vet ikke alt som er normalt eller ikke, derfor spør jeg på er forum for foreldre. Da "får det være måte på problematisering " faktisk...Kanskje du burde finne deg et forum om noe annet dersom det er et problem at folk tar opp ting som omhandler barn og som man er usikker på her....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...