Gå til innhold

Kyllingkjøttdeig jeg stekte i går, kan jeg spise den på tirsdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke brukt restene før da, for er bedt bort i middag i morgen, og har invitert noen på noe annet mandag.... burde gå bra det? Var en stund til holdbarhetsdatoen som stod på pakka, men har vel ikke så mye å si uansett når det nå er stekt...

Fortsetter under...

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

hvis det har ligget helt innpakket i plast siden det var stekt og avkjoelt saa kan du vel muligens fryse det, men aa la det ligge helt til tirsdag ibare kjoeleskap hadde jeg ikke gjort. Det har liksom allerede hatt en natt i kjoeleskap saa jeg hadde vel ikke personlig fryst det naa heller naar jeg tenker meg om...hvis det har staatt ute paa en kjoekkenbenk, maa du bare glemme det.. vet du hva? jeg hadde ikke gjort det.

holdbarhet i raa tilstand har ingen ting aa si naa naar maten er stekt. med en gang temperaturen paa maten synker saa begynner bakterier og formere seg, og det er derfor det er saa viktig aa avkjoele raskt, dekke til med plast og fryse eller putte i kjoeleskap rett etter tilberedning hvis det ikke skal spises med engang.

Skrevet

Det tror jeg fort blir tørt.

Skrevet

Stekt/kokt kjøtt holder seg betraktelig mye bedre enn rått kjøtt.

Fra lørdag til tirsdag, 4 dager, burde vel gå? Tror nesten jeg hadde satset på det selv.

Skrevet

Jo, for nå har du åpnet pakken og kjøttet er ikke lenger innpakket i beskyttende atmosfære så det har en del å si. Kylling som står så lenge smaker høgg og helvete. Blir utrolig fort bedervet også kontra andre kjøttslag.

Skrevet

Dette tok de faktisk opp denne uka på det programmet som heter legene.

Der sa de at rester kunne stå 3-5 dager i kjøleskap,men at det er lurt og dekke det til og få det fort i kjøleskap,ellers er det jo lurt og lukte på det,kjenner fort om det er surt,er selv skeptisk til mat som har stått,så pleier og bli kastet om vi ikke spiser det etter1-2 dager,men nå vet jeg at det er ok at det står litt lenger:) Greit og vite!

Annonse

Skrevet

Storebror & Lillesøster:

Takk for svar. Det ble satt i kjøleskap da det var kaldt nok. Og ligger i tett boks. Så da tar jeg sjansen. Smaker selvfølgelig på det først da. :-)

Skrevet

Jeg personlig spiser ikke rester som har logge mer enn 2 dager i kjøleskap. så vist d ikke blir spist innen 2 dager,blir d kastet.

Skrevet

Helt enig i at rester av f.eks pasta, potetmos, grønnsaker osv kan være holdbare i 3-5 dager, men ikke kylling. Maks 2-3 dager. Jeg personlig er skeptisk til kylling som har stått mer enn 1 dag i kjøleskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...