Gå til innhold

Litt ekkelt spm for den som har erfaring med barnemark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget mark på den ene ungen i går og hadde heldigvis kur her hjemme. Men jeg trodde de døde relativt fort? Har akkurat plukket 3 høyst levende ekle kryp:( Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fekk lille den blodraude, flytande ormekuren. Markane var døde då skittbleia blei raud av ormekuren, var vel dagen etter ho fekk den.

Ville hørt med lege om du skal gje ein kur til, for første kuren SKAL egentlig ta alt, neste dose er berre for sikkerhets skuld, i tilfelle det var nokre egg igjen...

Skrevet

Ja ser an i morgen. Tok pille og ikke den du beskriver. Takk for svar:) Skal se om jeg finner noe mere info på nett.

Skrevet

Står det ikke noe om dette i pakningsvedlegget? Jeg trodde også kuren skal gis i to omganger pga eggene gjerne overlever en kur. I tillegg ville jeg sjekket utløpsdatoen på kuren, dette var jo noe du hadde kiggende...

Skrevet

Jeg har opplevd at de overlevde en kur og kom tilbake senere.

Hadde kontaktet lege for sikkerhets skyld jeg. Ikke gøy å få det tilbake igjen!

Skrevet

Og så skal heile familien behandlast. Du veit sikkert at alt sengetøy og handdukar bør kokvaskast, og at bad(ekar) og do bør vaskast dagleg til alle sammen har tatt andre dose.

Skrevet

Kuren skal gis 2 omganger pga eggene, men jeg trodde at alle levende mark skulle tatt kvelden etter første runde. Det med sengetøy o.l. vet jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...