Gå til innhold

Ang. det å date mange og ofte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blir det ansett som desperat? Guttene som flørter med masse jenter på byen, blir ikke ansett som desperat, mens jentene blir det. Vel, hvis man går på date som middag/kino/kaffe med flere og ofte, betyr det bare at jenta vil ha koselig tidsfordriv i mannlig selskap, og at hun faktisk ER kresen som ikke blir sammen med den første og beste.

For å finne en partner for livet, må man bli ordentlig kjent med personen. Man kan ikke bare "finne" den rette uten å gå ut med folk.

Så det med å være desperat skjønner jeg ikke. Jeg har en del mannlige kompiser (er alenemor), som jeg går på kino/kaffe/skitur med. Flørter litt lett med dem, fleiper og ler, og synes tiden jeg tilbringer med dem er koselig. Hadde aldri falt meg inn å gå til sengs eller kysse noen av de. Er bare at jeg ikke er så flink med jenteprat, så foretrekker mannlige venner.

Og hva er galt med å være på leting etter partner? Det kommer perioder i livet der man synes det føles rett å finne en å dele hverdagen med. Synes jenter blir ofte fremstilt som 1800-talls bilde: de må ikke lete selv, men vente til drømmemannen dukker opp av seg selv. Det er kanskje det omvendte av å være kresen, man tar den som blir interessert... Har sikkert rare meninger jeg, men skjønner ikke helt problemet. Og gutter (kan ikke kalle dem menn) som ikke vil bli sammen med ei som har datet mange... javel, de har også sine egne "skavanker", men vil helst ha ei som er urørt og samtidig flink i senga osv... dvs. idealkvinnen som egentlig ikke finnes. Hadde aldri orket å begynne på noe med en sånn en, vitner om umodenhet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det du som har skrevet alle disse innleggene i kveld ang dating, eller? For meg så vitner det om at du er temmelig redd for at noen skal synes du er desperat?? Date hvem du vil, så mange du vil og når du vil, og ikke bry deg om hvordan andre ser på deg. Du er din egen herre.

Skrevet

Jeg har skrevet bare det innlegget her, og siste kommentar til den andre tråden. Har bare fått inntrykk av at det e ganske utbredt oppfatning, at jentene må vente til den rette dukker opp og ikke vise interesse for gutta. Synes sånt blir bare barsnlig.

Skrevet

Nei, man er ikke kresen bare fordi man dater mange og ikke finner 'the one'. Det betyr som regel at man ikke har peiling på hva man ser etter, eller at man kan takke seg selv for å finne feil på alle mennesker man møter. Å være kresen innebærer også å være kresen på hvem man dater, ikke bare hvem man velger å være i et forhold med.

Skrevet

Det kommer litt ann på egentlig. Har du sex med alle du dater?

Man merker fort om man har god kjemi eller ikke. Ligger du med alle du dater virker de ikke som du er på jakt etter noe seriøst..

Skrevet

enig med anonym 20:07 !! Jeg blir sååå irritert når venninner/kamerater forteller meg at de er sååå kresne og at de aaldri finner den de leter etter. De dater og dater, men det er jo som regel noe galt med alle de møter. Man er IKKE kresen om man dater mange, snarere tvert i mot. Man er bare ikke bevisst på hva man vil ha.

Skrevet

Det var ikke snakk om at man ligger med noen av datene, var bare snakk om date som middag/kaffe/kino

Skrevet

samme prinsippet. Man er ikke kresen om man dater gud og hvermann.

Skrevet

Jøssess.. Man kan vel date så mange man vil, så ofte man vil uten at man verken er billig eller desperat. Det er så mange lowlife mannfolk der ute, at man SKAL være kresen. Man vil vel han en ordentlig mann til seg selv, og er stødig farsfigur for sine barn? Jeg har bare datet kanskje fire stk på 5 år som alenemor, men hadde jeg hatt muligheten til å gå ut oftere på date, hadde jeg sikkert gjort det. Jeg finner bare crappy mannfolk, så nå er planen å nett-date. Mest for morro skyld, siden jeg ikke er desperat til å finne meg en mann. Men om det dukker opp en ordentlig kjekk mann, som jeg blir kjent med platonisk først, vil jeg selvsagt møte ham og se om han er noe for meg, Og sannsynligvis ha sex òg, da den seksuelle kjemien og samspillet er veldig viktig for meg! Nytter ikke med verdens kjekkeste mann hvis det ikke funker i sengen. Så om man velger å hoppe til køys med en man dater, syns jeg det er helt greit det òg.

Skrevet

Det er helt ok å date. Det er helt ok å date flere enn 1 mann. Det er også helt ok å ha sex med noen her og der. Men IKKE kom og fortell meg at man er KRESEN om man dater mange. Dater man mange så er man ikke så nøye på hvem man dater. Ta meg for et eksempel. Jeg er alenemor, har vært det i snart 4 år,men unntak av et forhold som varte nesten året. Jeg dater ikke på måfå. Kunne ikke falle meg inn å date alle tilfeldige typer jeg møtte på nettet/byen. Skal jeg date noen, så skal jeg være SIKKER på at det er noe der. Kanskje ikke nok til at det kan bli et langvarig forhold, men nok til at jeg er veldig interessert, og jeg blir ikke interessert i mange. Ergo - jeg dater ikke mange fordi jeg er både kresen på hvem jeg liker, hvem jeg vil date og hvem jeg vil bli sammen med. (Dater ALDRI mennesker jeg treffer på byen, noe så tafatt!)

Skrevet

det r patetisk å date altfor mange.

Skrevet

jeg synes det er noe merkelig med folk som ikke har bedre ting å gjøre enn å date hele tiden.

Skrevet

For noen rare holdninger dere har! Som ikke går på date før man VET at det er noe der?

To av de beste og langvarige forholdene jeg har hatt, har oppstått ved at jeg gikk på en date selv om jeg innerst inne ikke følte noe for vedkommende. Ting kan forandre seg når man blir kjent! Synes det er fordomsfullt å ikke gi folk en sjanse!

Skrevet

jeg er så uenig 20.17! Jeg har datet en haug av menn gjennom mange år. Jeg er ikke så kresen på menns utseende, men på innholdet!, og det får jeg bare tak i ved å bli bedre kjent... Å date over litt tid er vel en god måte å bli litt kjent på? Jeg skjønner faktisk ikke hva du mener...

Skrevet
Det er forskjell på å date folk man har blitt litt kjent med (gjennom jobb, venner feks.) som man VET at man er litt interessert i og å date vilt fremmede mennesker i hytt og pine!! Jeg synes man er tøsete om man velger å date gud og hvermann.
Skrevet

En ting er hvis man dater fordi man synes det er morsomt å date.

Derimot sånn anstrengt dating fordi en føler man må skyndte seg å finne noen til å bli far/mor til sitt barn virker gjerne desperat nettopp fordi det er det.

Skrevet

folk som dater mye er useriøse i mine øyne. De er ofte bare ute etter et ligg eller to og dette fanger gutta opp. gutter vil gjerne ligge med slike, men det er nok ikke akkurat noe koneemne. og joda, gutter er like billige som jenter om de driver på sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...