Lille_Trille<3 Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Jeg er 36 år og driver å prøver på nr 4...har to gutter 15 og 13 år, og ei jente på 10 år fra før,alle har samme far og nr fire blir også med samme mann...) Ønsker litt kontakt med likesinnede i samme situasjon... Tok ut spiral i januar og har fått tanta men for meg er det greit...skjer når det skjer...ikka hatt problem med å få de andre så tar ting som de kommer men håper jo selvsagt det skal gå relativt fort..)
blåklokka72 Skrevet 15. februar 2010 #2 Skrevet 15. februar 2010 Eg er 37 år, og ønsker så gjerne å avslutte denne epoken av livet m å få nr 5... Har 3 barn fra tidl ekteskap, 14, 10 og 7 år. Har ei datter på snart 3 ilag m min noverande mann og store kjærlighet. Er no i 9 pp, så denne gangen blir tolmodigheten stillt på prøve...Kvar gong TR kjem..er ein veldig nedtur. Men har ikkje gitt opp enda. Mange vil sikkert meine og mange har faktisk sagt det òg at...: " har ikkje dåkke nok mange barn !?!??..." Jo, det er sikkert riktig. Er veldig takknemlig for at eg har 4 friske barn og burde kanskje vore fornøgd da. Men situasjonen rundt mitt siste svangerskap for 3 år sidan var tøffe og veldig spesielle, har derfor så lyst å "rette opp" det. Føler veldig på fordommane frå omgivelsane og på at vi ikkje lykkes... Kanskje det ikkje er meininga da..og at eg burde ta "hintet". LYKKE TIL !!!
Lille_Trille<3 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2010 Kjempekoselig med svar...:-) Tror vi som er godt voksne føler og kjenner godt på det der med fordommer med att "Dere har jo barn!" når vi har fått flere barn...men vi har jo like stor rett til å ønske oss fler og så lenge vi kan forsørge de på rett måte og gir de masse kjærlighet og prøver å oppdra de rett, så har ingen andre noen rett til å blande seg inn i det! Jeg føler veldig på det der med att jeg liksom tar muligheten fra de som ikke kan få el sliter med å få,føler jeg nesten blir skammfull fordi jeg har tre men alikevel ønsker meg en til...men så tenker jeg at det ikke er noe jeg kan noe for,mitt ønske er like reelt og ekte som deres..selv om jeg er velsignet med tre nydelige unger..<3 Jeg kjenner igjen følelsen som tar en som " aktiv prøver" hehe...man følger med som en hauk i dagene når tanta skal komme, og kjenner stadig etter om man kjenner igjen noen små tegn som fra tidligere svangerskap. Med min første tok det faktisk 8 mnd før spira endelig satt så syns absolutt ikke du skal gi opp ennå...Selv om du har 4 barn så er jo ikke det all verden idag,blir mer og mer vanlig med storfamilier... Min venninne er akkurat blitt gravid med nr 5 nå, så syns du skal fortsette jeg...plutselig så skjer det...når du minst aner det..:-) "Stå på og lykke til!!!"
blåklokka72 Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Takk det same!! Veldig kjekt m svar!! Eg er veldig enig i din tankegang, er jo ingen andre som egentleg har noko med kor mange barn ein får. Som du seier, det er jo vi som foreldre som skal oppdra dei, gi dei kjærlighet og ein trygg oppvekst. Er veldig glad i barn, det samme er mannen min, så ønsket er like sterkt hos begge. Har ein sånn merkeleg magefølelse på at "ein plass der ute" er det ein liten bror eller søster som venter på å få komme inn i vår storfamilie. Men føler vel kanskje at det er kommentarane frå den næraste familie som stikker djupast, som for ex når mamman min seier at..."nei no må du tenke deg om, tenk på helsa di !!" Må jo seiast at eg har hatt forholdsvise tøffe sv.sk. med kvalme, bekkenløsning og sterke kynnera. Og det siste halvanna året har eg slite med migrene-plager, så sånn sett har jo mamman min noko i det ho seier. Er vel litt derfor eg tenker at "kanskje har ho rett..??.." Men samtidig, viss eg tenker at " nei, vi skal ikkje ha fleire", så triller tårene, klarer ikkje å innsjå det alternativet. Da blir eg å angre meg resten av livet, og alltid føle på at der skulle ha vore ein eller ei til. Det er iallfall ei trøst og oppmuntring at der er andre "gale og ufornuftige" damer der ute... Skulle eg vere så heldig at spiren fester seg, så blir gleda enorm. Men samtidig føler eg på at den kjem til å bli litt redusert pga av ein kjem til å grue seg for kva "alle andre" kjem til å seie. Jaja..den biten får vi ta, når den tid kjem. Når det gjeld den spennande prøvetida ein er i no, så er det som å reise med bergogdalbane. Bygger seg opp enormt store håp og forventningar, for så å rase rett i bunn, bli kasta rundt i loopar og twistar, for så å klatre opp mot nye høgder med håp og forventning. Akkurat no er det å telle dagar idet ny EL nærmar seg. Hadde ein tung dag i forrige veke da den hersens TR dukka opp !! Vel vel, får gi meg no, blei langt dette :-) Må gå igang m middag, huset fylles snart med barn....hehe :-)) Vi snakkes :-) Og lykke til du òg !!
Lille_Trille<3 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2010 Hei igjen...:-) Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver...er faktisk i samme båt også når det gjelder helsa,sliter mye med kraftig migrene og betennelser i skuldre og nakke,men har tenkt at hvis jeg ikke gjør det nå vil jeg bli for gammel og disse problemene har jeg hatt i mange år så klarer nok dette også...føler iallfall att ønske mitt om en til veier utrolig tungt. Legen min sier migrenen nok vil kunne bli mye bedre i svangerskapet,og at de fleste faktisk slipper unna en del anfall da, så jeg håper på det og viss ikke så må en jo bare takle det også.. Gleder meg iallfall til å få en stor familie..4 barn...og herlige unger...mannen min har faktisk nevnt om vi burde få en til hvis det skulle klaffe denne gangen...da har de iallfall ett søsken nærmere seg i alder...men det får nå tiden vise...hehehe;-) Får se om vi er for gamle nå eller om vi får det til...;-) Vi ligger nok likt med TR da for min dukket også opp forrige uke,så har nå funnet ut neste EL, og får satse hardere da...hehe;-) Man blir jo spent og er full abv forventning hver mnd men selv har jeg jo bare holdt på en mnd så tar det egentlig med ro..:-) Det øker vel utover ettersom mnd går vil jeg regne med... La deg til som venn jeg...syns det var så koselig å treffe noen som prøver på det samme...koselig å dele erfaringer...:-) Vi snakkes igjen håper jeg!:-) Klem fra
blåklokka72 Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Heihei og takk for svar ! Heilt ok å legge meg til som venn, har gjort det samme m deg :-) Veldig greit å ha nokon å snakke med som er i samme båt som meg ! Høyres ut som vi har mange av dei same erfaringane; jamn alder, mange barn, helsa vår, holdningar fra våre omgivelsar, og ikkje minst når TR sist var på besøk..hehe. Så det er kjempekoseleg å holde kontakt her inne og fortsette å dele erfaringar. Og forhåpentlegvis "flytte" over fra "oss som prøver" til eit anna passande forum når spiren sitter... ! :-) Er veldig enig med deg i det du skriver om helsa di og det å ikkje vente på at det skal betre seg! Har resonert på akkurat samme måte. Føler òg at det er rett å satse no...kan ikkje vente 3-4-5 år når alderen er det den er. Har òg fått samme beskjed fra legen om at migreneplager ofte betrer seg når ein vert gravid, så håper det slår til hos meg òg. Mitt ønske om ein til er veier mykje meir enn det å la ver pga helsa. Etter at eg begynte å jobbe etter forrige barselpermisjon (haust '08) gjekk eg fort ut i delvis sjukem. Når eg nådde maxdato i haust som var, gjekk eg over i sjukepermisjon og rehabilitering... ...huff...kjenner eg gruer meg til den dagen eg skal fortelle min arbeidsgiver og NAV at...."eg er gravid.." MEN...den skal eg takle !!! Gleda over å kunne seie dei 3 orda vil overskygge den utfordringa :-) Går arbeidshelg i møte no, jobber som sjukepleiar, så blir kanskje lite på nett da. Men vi snakkes igjen !!!! :-)) Blir vel litt "arbeidshelg" på heimefronten òg reknar eg med.... ;-))))hehe God helg ! Klem fra
blåklokka72 Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Heihei og takk for svar ! Heilt ok å legge meg til som venn, har gjort det samme m deg :-) Veldig greit å ha nokon å snakke med som er i samme båt som meg ! Høyres ut som vi har mange av dei same erfaringane; jamn alder, mange barn, helsa vår, holdningar fra våre omgivelsar, og ikkje minst når TR sist var på besøk..hehe. Så det er kjempekoseleg å holde kontakt her inne og fortsette å dele erfaringar. Og forhåpentlegvis "flytte" over fra "oss som prøver" til eit anna passande forum når spiren sitter... ! :-) Er veldig enig med deg i det du skriver om helsa di og det å ikkje vente på at det skal betre seg! Har resonert på akkurat samme måte. Føler òg at det er rett å satse no...kan ikkje vente 3-4-5 år når alderen er det den er. Har òg fått samme beskjed fra legen om at migreneplager ofte betrer seg når ein vert gravid, så håper det slår til hos meg òg. Mitt ønske om ein til er veier mykje meir enn det å la ver pga helsa. Etter at eg begynte å jobbe etter forrige barselpermisjon (haust '08) gjekk eg fort ut i delvis sjukem. Når eg nådde maxdato i haust som var, gjekk eg over i sjukepermisjon og rehabilitering... ...huff...kjenner eg gruer meg til den dagen eg skal fortelle min arbeidsgiver og NAV at...."eg er gravid.." MEN...den skal eg takle !!! Gleda over å kunne seie dei 3 orda vil overskygge den utfordringa :-) Går arbeidshelg i møte no, jobber som sjukepleiar, så blir kanskje lite på nett da. Men vi snakkes igjen !!!! :-)) Blir vel litt "arbeidshelg" på heimefronten òg reknar eg med.... ;-))))hehe God helg ! Klem fra
snupis Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 Hei til dere:) Jeg vet ikke om det blir riktig av meg å svare på denne tråden, så jeg håper jeg ikke gjør no galt her... men jeg følte meg liksom så "på samme side" som dere og ville ihvertfall si noen ord:) Jeg er 36 år og har 3 fra før, 14, 11 og 7 alle de tre med samme pappa og var vel egentlig fornøyd med det:) ..men så skjer det jo mye på livets vei og vi ble skilt og jeg bor nå sammen med en ny mann som ikke har barn. Har som dere fått en del bemerkninger på hvorfor i all verden jeg vil ha et barn til, jeg har jo 3 allerede, men jeg var ikke i tvil, en stor famile er noe jeg alltid har ønska meg:) Blir jo ikke yngre med åra og skulle det bli en liten til måtte vi prøve nå. Vi ble gravide etter 6 mnd prøving, men mista i uke 7...det gikk så 7 mnd til og i dag er jeg 6 uker på vei. Er veldig glad, men også litt engstlig..som sikkert er helt normalt:) Skal på tidlig UL i morra for å se om det lille hjertet slår, så kanskje kan man begynne å glede seg litt:) Krysser fingre for at dere snart kan dele deres erfaringer med meg, godt å være flere i samme situasjon. Nå får jeg prøve å jobbe litt...blir altfor mye surfing på nett nå i disse dager:) Snupis
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 Jeg er 37, og har fått tre barn på fire år. Nå er mensen tilbake, den sneik seg tilbake, til tross for at ettåringen henger i puppen natt og dag. Så nå venter jeg på nr. 4. Jeg har på følelsen at det er ei jente. Hun svirrer litt rundt over høyre skulderen min, og venter på sin tur. Jeg gleder meg til å bære henne frem og gi henne all min omsorg og kjærlighet. Akkurat som de andre tre får. Så får vi se når hun "materialiserer" seg i magen. Hjemmefødsel blir det iallfall. Hehehe.
Lille_Trille<3 Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 24. februar 2010 Heissan og kjempekos att du svarte...her på tråden er alle velkomne så bare å skravle i vei...:-) Er som du sier,som å begynne på nytt etter så mange år...du 7 og jeg 10 år..men kjenner man at man vil og orker fler, så hvorfor ikke..jeg gleder meg veldig til jeg er på samme plass som deg..:-) Regner med du har vært på UL idag og håper alt to bra til,forstår du er litt urolig pga tidligere erfaringer, men man får krysse fingrene og håpe alt går bra denne gangen..:-) Er veldig greit å ha noen på samme alder å dele tanker med når man er i denne situasjonen...er iallfall en spennende tid fremover! Vi tar ting veldig med ro denne gangen,pluss at vi har masse humor...er ikke slik som første gang...da stresset jeg veldig og det tok 8 mnd før spira satt, noe som heller ikke er spes lenge.. la deg til som venn og håper det er greit...koselig og lettere å finne igjen dere da...) Ønsker dere en fortsatt god vinterferie...og en ennå bedre helg!! )
snupis Skrevet 24. februar 2010 #11 Skrevet 24. februar 2010 Hei igjen og takk for svar:) Litt skuffende ultralyd i dag, hadde en litt eplekjekk gynekolog som lurte på hvorfor i all verden jeg kom på UL så tidlig...jeg sa som sant var at jeg hadde blitt henvist fra lege pga. SA sist. Hun kunne ikke finne noe hjerte og mente det var for tidlig og bortkasta dette, så jeg fikk ny time til mandag...sukk, går så mange tanker rundt i hue på meg nå, ser jo rundt omkring at folk ofte ikke ser hjertet slå før i slutten av uke 6 og jeg er jo bare 6+1, men blir så pessimist. Tok HCG og skal ta ny på fredag, får håpe de er fine, så helga ikke blir så tenkende..får hjem alle de 3 trolla mine som har vært på vinterferie på fredag, det blir godt, da har jeg nok å holde fingrene i og glemmer kanskje litt det andre:) Det ble sett en fin og rund plommesek, men ikke no lite hjert, krysser alle fingre og tær:) Kjempe kos at du har lagt meg til som venn, som du sier, godt å ha noen på sin egen alder å dele tanker med:) Så deilig at dere ikke stresser, vi stressa litt de først mnd etter SA, men så roa vi oss veldig og satt den, tror det er en god strategi:) Ha en strååålende vinterferie!!!!!! Klem snupis
blåklokka72 Skrevet 24. februar 2010 #12 Skrevet 24. februar 2010 Hei på dere ! Kjempefint at du henger deg på tråden du òg snupis, godt å dele tanker med nokon som er i samme båt på mange måtar! Ser at du òg har samme erfaring som meg med barn frå tidlegare og det å oppleve samlivsbrudd. Fra å vere i eit vanlig A4-familieliv, der eg trudde barnefødlser var eit avslutta kapittel, tok livet ei heilt anna retning. Livet kan gi så mange utfordringar og nyanser som ein i etterkant ikkje skjønner ein kom seg igjennom. Men for min del skinner sola igjen...VELDIG. Derfor vart det naturleg å starte litt pånytt m barn... Men uansett erfaringar samlivsmessig...så deler vi alle her på denne tråden det å vere i moden alder.., det å ha barn frå før...og det å møte omgivelsane sine holdnigar. Eg har òg lagt deg, snupis, til på mi venneliste. Ser fram til vidare kontakt her på BIM ! Håper inderlig at spiren har det bra, trass i ein litt skuffande UL idag. Uansett...eplekjekke helsearbeidere kunne vi vore forutan. Gynekologen kunne nok møtt deg på ein heilt anna måte, burde jo vise litt forståelse mtp din nylege SA. Så igjen, håper den lille spiren sitter. Blir spennande å høyre utviklinga. Krysser alle fingre og tær her òg!! Håper snart at vi kan melde om pos test ... men først skal "jobben" gjerast...hehe ;-)) Prøver å vere avslappa her òg og krydre det med humor, men kjenner at eg tenker mykje på å treffe på riktig dag likevel. Blir vel litt sånn når det går mange mnd med prøving utan hell. Lykke til alle med "proskjektene" :-) Og riktig god fortsettesle på vinterferien Klem frå Blåklokka
magica fra tryll Skrevet 25. februar 2010 #13 Skrevet 25. februar 2010 Hei! Så morsomt anonym:) Jeg føler også at det er ei lita jente som venter på å få komme gjennom meg der ute;) Det blir i tilfelle nr 6. Jeg er 43 år, og lurer vel litt enda på om jeg har nok energi til enda en hehe...De andre barna er 18,18,13,3 og 1. Gutt,jente, jente,gutt og gutt. Så flott med hjemmefødsel. Har dessverre hatt veldig vanskelige fødsler, så det går nok ikke for meg:( selvom det hadde passa meg perfekt! Lykke til,-få høre når hun materialiserer seg da! Lykke til alle sammen!
snupis Skrevet 26. februar 2010 #14 Skrevet 26. februar 2010 Hei igjen:) Da har jeg tatt 2 hcg med 2 dagers mellomrom og resultatene er strålende, så nå krysser vi fingre og tær for at den lille spiren sitter, regner med det skal være et lite hjerte som slår på mandag, veldig optimistisk nå ihvertfall. Så koselig at du har lagt meg til Blåklokka, håper vi får mange fine skravle stunder fremover og at vi snart kan dele opplevelser gjennom svangerskapet sammen. Det blir godt å få noen råd ang. det å få barn med en ny i forhold til det med de barna jeg allerede har. Tror jo det skal gå veldig bra, men regner med det byr på utfordringer å ha 3 med en mann og ett med en annen og noen som bor her og noen som bor der...men jeg er jo ikke den første mammaen i verden som har opplevd det:) Kos dere alle i helga!!! Klem snupis
blåklokka72 Skrevet 27. februar 2010 #15 Skrevet 27. februar 2010 Heisann :-)) Så FLOTT å høyre da, at spiren ser ut til å vere på plass!! Godt å høyre at du er optimistisk!! Blir veldig spennande å følgje med dine oppdateringer etter mandagen! TVI TVI :-)) Ja, eg ser òg fram til å kunne veksle ulike erfaringer her inne. Som du nemner så byr det på litt ekstra utfordringer med barn i frå to kull. Og eg deler gjerne mine erfaringer som eg har fått så langt. Eg merkar utfordringane både praktisk og følelsesmessig. Men synast det går veldig bra. Har eit greit samarbeidsforhold med ex'en...og det betyr nok litt. Pga hans flytting, bur no mine 3 eldste barn mest med meg, etter at vi i nokre år har delt 50/50. Så er litt spent på korleis denne endringa blir for oss. Også er det jo klart viktig at den nye partneren "glir" greit inn i forhold til tidlegare barn. Der òg er eg heldig, og har ein mann som gjer akkurat det. Men det sterke ønske om eit barn til, er nettopp litt pga av at der er 3 barn som "følger eitt opplegg", med å vere "litt her og litt der", også er ho minste åleine om "sitt opplegg"... Ho blir likksom så "forlatt" når dei 3 andre søskena forsvinn ut av huset for å vere hos pappan sin. Har merka det no igjen i vinterferien, der dei har vore borte ei veke no. Så ønsket om å kunne gi ho eit "heil"-søsken blir berre sterkare da. ...så vi får sjå da.....om vi lykkast :-) God helg til dåkke alle :-))) Klem frå
snupis Skrevet 2. mars 2010 #16 Skrevet 2. mars 2010 Da er ultralyd overstått og vi så og hørte et lite hjerte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt fantastisk, må innrømme at jeg gråt en liten skvett, alt så veldig normalt ut og nå får vi bare kryse fingrene og håpe at den lille spiren vår forblir inni magen:) Synes dagene går litt tregt nå, enda det er full fart her med unger, treninger og lekser, vil så gjerne at de 3 mnd skal være fort overstått og så er jeg sååååå¨innmari kvalm:) De 2 guttene mine bor hos oss 50/50 mens hun største på 15 bor her hele tiden, foruten om annenhver helg..så da blir det jo litt sånn som dere hadde det, de forsvinner og den lille blir igjen alene, for innen den er stor er vel hu store på vift tenker jeg:) Ja, ja, blir veldig spennende ihvertfall. Klem
blåklokka72 Skrevet 10. mars 2010 #17 Skrevet 10. mars 2010 Hei igjen :-) Snupis: Så FLOTT da at UL viste eit lite hjerte i aksjon!! Skjønnar godt at gleda er stor! Håper det framleis går bra. Kjenner meg godt igjen i din beskrivesle av dagane, full rulle m mange barn. Kvalme har eg òg vore sterkt plaga med, så skjønner godt du har lyst å ta eit 3mnds-hopp på kalendaren. Det er tøfft å kome igjennom. Har du vore så dårlig at du har vore innlagt på sjukeh.? Det har heldigvis eg sluppe. Aqinom: Korleis går det med deg da, nærmer seg vel IKM. Vi var vel omtrent likt i perioden. Husker du nemnte at du òg sliter med migrene. Tar du medisiner mot dette? Eg fekk diagnosa stilt i fjor sommar, og har blitt tilbydd ulike medisiner. Men foreløbig har eg takka nei pga ønske om nytt sv.sk. Vil ikkje blande inn "kunstige ting" som kan vere uheldig for eit foster. Går til regelmessig behandling hos fysiot. , som holder det litt i sjakk. Har du gode tips/råd som hjelper deg når anfalla kjem? ************** Her er vi no ferdige med EL og "jobbinga" ;-) for denne gang, så no er det berre å telle dagar fram mot IKM og satse på at tante R ikkje dukker opp! :-) Blir spennande dager framover! Ser fram til meir "prat" her på BIM :-) Klem og lykke til :-)
benita Skrevet 15. mars 2010 #18 Skrevet 15. mars 2010 hei trivelig å se det er flere som ønsker seg flere en 3 barn.. har selv 3 bari i alder av 17,13,11 og venter nr 4 i November. Nr 4 er med min nye samboer.. han har 3 unger fra før så her blir det masse liv i huse. vi gleder oss masse.. Men kjenner det er forskjell på å gå gravid som 20 åring å nå som jeg er 37
blåklokka72 Skrevet 15. mars 2010 #19 Skrevet 15. mars 2010 Heisann! Ja, det er veldig kjekt at vi er fleire modne damer som ønsker mange barn! Føler meg liksom litt utenom pga mange holdninger i samfunnet om at "ein bør vere fornøyd med dei ein har..." Eg har 3 barn fra første ekteskap, 14, 10 og 7 1/2 år, også ei på snart 3 ilag m min nye mann. Var jo liksom heilt ferdig, men så tar livet uante retninger...og vips så var eg igang på nytt :-) Går no i spenning og venter på om eg kan annonsere termin i nov eg òg.... håper det. Lykke til m sv.sk
Lille_Trille<3 Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #20 Skrevet 15. mars 2010 Heissan... Vært litt fraværende noen dager så beklager så seint svar... Snupis: Kjempekoselig å høre at det går bra med deg, blir spennede å følge deg fremover... Blåklokka: Tanta kom og gikk så nå er det bare å vente på EL igjen...men syns det er vanskelig å finne eksakt riktig tid så får bare prøve å treffe blink rundt de riktige dagene denne gangen...hehehe...) Sliter veldig med migrene og har gått på forebyggende mot det, og har ulike anfallsmedisiner men har ikke tatt noe av det i det de siste 4 mnd...er som du sier,man holder seg unna selv om det blir mange dager til sengs med mye smerter men belønningen får jeg håpe kommer snart... Håper ett eventuellt svangerskap gir meg noen gode mnd uten hodesmerter.. Har prøvd det meste av behandling,fysio,kiropr,akupunktur osv osv men ingen heldige og mirakuløse resultater... Har slitt det her i 14 år så man lærer seg å leve med det...mestring som det så fint heter... Spent på om tanta di kommer på besøk nå....er like spennende hver mnd å følge med å se...måler du etter EL? Skal bli flinkere til å gå inn å sjekke svar, men det kommer svar selv om det tar litt tid...noen dager er mer hektiske enn andre.. Klem:)
Lille_Trille<3 Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #21 Skrevet 15. mars 2010 Hei.. Jeg syns også det er flott at fler ønsker seg stor familie... Syns selv det skal bli utrolig gøy når det blir min tur til å vagge rundt med nr 4.. Ser jo på mine tre fra før att jeg faktisk har gjort en bra jobb som forelder,noe de også sier...stadige hint om at de ønsker seg søsken... så blir en spennende tid fremover.. Hvordan forskjell er det på graviditeten? Lykke til med magen! ) Klem
blåklokka72 Skrevet 16. mars 2010 #22 Skrevet 16. mars 2010 Hei hei :-)) Ikkje kvar dag eg er innom her sjølv, så avogtil kan det går litt tid før mine svar kjem òg. Men som du aqinom seier...det kjem sjølv om det tek litt tid. Aqinom: Huff så lenge du har slite m migrene da!! Eg har vel hatt det rundt 2 år,men det gjekk nesten 1 år før eg fekk diagnosa. Hadde veldig lite søvn det første året m minstejenta.....(forsåvidt m nr 2 og 3 òg), så trur kanskje det har utløyst det. Itillegg har eg ein teori om at mange psykisk tunge år i samband m samlivsbruddet mitt har gitt utslag i fysiske plager i ettertid... Men som du seier, ein lærer å leve med det. Eg styrer anfalla, når anfalla setter inn og ikkje omvendt. Ja nettopp; mestring. Vurdere å prøve akupunktur eg òg...berre ikkje komen så langt enda. Hadde god hjelp av det mot sv.sk-kvalme sist gang, så kanskje eg respondere på det mot migrene òg. Hadde liksom tenkt å vente til eg kan bestille time mot sv.sk-kvalme òg ;-) Ja, her er veldig spennande dager for tida...hadde IKM på søndag, ( har 31dgrs-syklus), og enda har ingen tante dukka opp..... !!!! Idag har eg vore på apoteket å kjøpt CB-test... kanskje eg klarer å vente eit par dager til før eg bruker den... Har "kasta bort" mange tester fordi eg ikkje har klart å vente...blir mange pæng av det..hehe. Blir "gal" av å tolke kroppens mange signal og symptom for tida... Har itillegg blitt sylta forkjøla, så kanskje blir nokre tegn kamuflert da... Men iallfall...her der det STOR SPENNING ved kvart do-besøk...hehe. Du spør om eg måler etter EL..meiner du om eg tester når eg har EL? Itilfelle..nei, har ikkje gjort det hittil, går berre etter når den forventes etter antall dager...også ser eg tydeleg når EL-slimet kjem. Har heller ikkje brukt å tempe meg. Men kanskje eg bør vurdere fleire tiltak om ikkje spira sitter denne gangen... Snupis: Håper det går bra med deg !! Du sliter vel med kvalme no, og ligger utslått. Tenker på deg, veit så godt korleis det er! Er forhåpentlegvis ..!!!... min tur snart. Kor mange veker er du no? Er du inne på andre forum...."Gravid-i moden alder" kanskje...? Lykke til begge to med hhv "prosjekt-kvalme" og "prosjekt-EL-jakt" Klem fra
blåklokka72 Skrevet 17. mars 2010 #23 Skrevet 17. mars 2010 Og plutselig så skjedde det.....!!!! Trur du eg klarte å vente med å bruke den CB-testen eg kjøpte igår??.... Neida... Den vart brukt idagmorges....og der stod... G R A V I D !!! Etter at eg hadde fått skulebarna iveg, opna eg eska...og testa..hehe. Vart berre eit stort smil og sa "YESSSS", før eg lista meg inn til mannen som akkurat hadde lagt seg etter å ha vore på nattarbeid... Også vart det eit stort smil på han òg...og ikkje noko meir søvn.... Så da er eg altså gravid... hmmm rart. Kjempeglad, men òg realist ifh til at det enda er veldig tidleg, og SA/MA kan skje. Også var det dette med holdingane fra omgivelsane om at "vi har da nok barn !!!" Men pytt..skal takle dei utfordringane... No er eg først og fremst veldig GLAD :-)) Etter treminkalkulator har eg termin rundt 23nov.... Klem
Lille_Trille<3 Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #24 Skrevet 18. mars 2010 HURRAAAA....Gratulerer og såå morro...det tok ikke lange tiden...:-D Tester er vanskelig å holde seg unna når en først har fått de i hus,iallfall når det gjelder slike ting...hehe.. Skjønner du gruer deg litt til omgivelsenes reaksjon...men det går nok fint skal du se...) Kjempegøy da...ble såå gla for deg!! ) Flott termin..min yngste er født 29 november...=) Håper vi snakkes selv om du kansje flytter deg over til annet forum for koselig å vite hvordan det går med deg...=) Klemzz og kos deg masse med oppdagelsen...=)=)
blåklokka72 Skrevet 18. mars 2010 #25 Skrevet 18. mars 2010 Tusen takk Lille Trille, koseleg melding !! Nei, det tok ikkje så lang tid etter at eg vart litt meir aktiv på BIM no etter jul:-) Men har stått på å prøvd sidan i fjor vår, så synast sjølv det har tatt lang tid. Kanskje det var det som skulle til, å få litt kontakt med likesinna her inne på BIM ;-)) Kjem heilt klart til å følge med på dette forumet, for å sjå korleis det går med deg! Så vi snakkes!! Men har meldt meg inn i "gravid i moden alder". Fann god støtte der for 3 år sidan òg. Håper snart du kan komme etter dit... ;-))) Masse lykke til !! Klem til deg òg :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå