Gå til innhold

når mister man?

DenTredje

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å blø 4 dager før jeg kjente en klump kom ut, deretter blødde jevnt i 10 dager. Lurer på når dere vil si at jeg mistet. Hvis jeg skal telle dager/uker etter jeg mistet liksom, skal jeg da telle fra jeg sluttet å blø i det hele tatt, eller etter klumpen kom ut?? Hmm... Vanskelig det her.

Forresten, noen som har erfaring med hvor lenge gravidtesten er positiv etter man har mistet? Den er positiv ennå og det er 2 uker og 1 dag siden klumpen kom ut...

Fortsetter under...

Uffda. Hvor langt var du på vei? Jeg mistet i uke 14, da ble testen negativ etter 3 uker. Men vet om dem som har gått 5 uker før de får negativ test, og det var det jeg fikk bekjed om fra legen. Ta kontakt om du ikke har fått negaiv test på 5 uker. Lykke til og håper du blir godt tatt vare på i en tøff tid!

Først, så leit at du har måttet oppleve dette... :(

Så, man pleier å ha en dag der man blør mer enn de andre, det er typisk den dagen fosteret støtes ut og aborten bør regnes fra. Du skal ikke regne fra den dagen det slutter å blø.

Jeg foreslår at du kjøper et par billigtester på nettet (det har du kanskje liggende siden du allerede har testet?). Det kan ta mange uker før testene blir negativ, det er ikke uvanlig. Det kan være greit å vite at man har testet negativt, for da vet man at det er nytt svangerskap på gang neste gang man tester positivt, og ikke hormonene fra forrige gang som fremdeles gir utslag...

Takk for svar. Ja da regner jeg fra klumpen kom ut. 2 uker og 2 dager idag. Ja tenkte det var kjekt å få bekreftet negativ test, med tanke på neste graviditet. Kjedelig det her, at det skal ta så lang tid å få det overstått. Nå vil jeg liksom bare legge det bak meg og få negativ test, men får bare smøre meg med tålmodighet og vente en ukes tid før neste test. Ille å teste og se at den er positiv, som et slag i tryne om at man faktisk ikke er helt ferdig med denne graviditeten, som iallefall jeg bare vil legge bak meg, og se fremover mot en ny en om ikke så altfor lenge. Husker første gangen jeg så det samme positive utslaget og ble kjempeglad, nå ser jeg det samme positive utslaget, som jeg vet er falskt, og føler en ulykkelighet over alle drømmene som ikke ble noe av. No herk!

men du.. Har du ikke vært hos lege??

Jeg mistet selv det siste døgnet og har vært på gynekologisk avdeling på Ullevål sykehus til en ultralyd for å sjekke at det er tømt. Heldigvis slapp jeg utskrapning. Jeg føler at timen var nyttig, for jeg fikk endel informasjon der.

Annonse

Jeg har vært hos lege, og fått UL og sett at alt er borte. Jeg bare lurte hva man i utgangspunktet regner som tidspunktet man mister. Klumpen kom ut en dag, og jeg blødde i ca 10 dager etter det. Men nå har jeg fått svar på at jeg bør regne fra klumpen kom ut. Vil bare få negativ test nå, og legge det bak meg, men kan jo ta flere uker som jeg skjønner så får bare være tålmodig. Føler med dere som nylig mistet også. Kjedelige saker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...