Gå til innhold

Sier dere ifra når folk sniker i køen på butikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør nemlig jeg!! Jeg fordrar ikke folk som tror de slipper unna med å bryte seg fram..!

Men i dag fikk jeg kjeft fra en som sneik. En godt voksen fyr. Han puffet unna handlevogna mi og stilte seg på skrå foran meg. Så jeg sa selvølgelig til han at jeg trodde jeg sto foran han i køa. Først så han forfjamsa ut ( han slipper vel som regel unna med sånt) og så sa han "det har du ingenting med og dessuten bør du følge med når køa flytter seg". Drittfyr, jeg blir sjokkert av sånne folk, og litt skjelven ble jeg også siden han var så fiendtlig mot meg...

Er jeg frekk som sier fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, syns ikke at du er frekk som sier i fra. Jeg er en av dem som ikke sier noe. Har jeg det travelt, så sier jeg det. Men når jeg ikke har det så travelt, så gidder jeg ikke så gjøre noe med det.

Skrevet

Da syns jeg du er feig ;)

HI

Skrevet

I mange år turte jeg ikke si noe, bare ga dem stgge blikk og pustet oppgitt. Nå sier jeg fra- og guuuud så deilig d er:) Sendte nettopp ei halvgammel kjerring bak meg etter at hun blenget seg foran meg og vogna. Hun mente hun hadde rett til det, siden jeg bare sto der. Måtte litt spydig påpeke at vogna faktisk var ganske bred, så jeg måtte bare vente til det var plass å komme seg forbi. Det føles ekkelt der og da, folk blir jo gjerne sure, men det er godt etterpå

Skrevet

Ja, du får bare synes det.

18.55

Skrevet

Det var litt på tull jeg skrev det, 18.55, men ikke helt heller. Prøv å hiv deg med i kampen om folkeskikk og rettferdighet i landets mange køer! Det er, som 19.11 sier, faktisk veldig deilig å kjempe de små kampene, i stedet for å være passiv :)

Godt å høre at vi er flere, 19.11 :)

Skrevet

Noen ganger så gidder jeg bare ikke å gjøre så big deal ut av det. Sånn er jeg bare. Du kan gjerne kalle meg for feig, om det er tull eller ikke. Jeg bryr meg ikke :)

Anonym 18.55

Skrevet

Ja jeg sier i fra, uansett hvilken kø det er. Har fått mange til å rødme av skam for å si det slik. Er ikke av de snilleste i kjeften heller for å si det sånn.

Når folk gjør dette er det mangel på vanlig oppdragelse og høflighet, og da gidder jeg heller ikke være høflig når jeg påpeker hvor frekke de er.

Skrevet

Ja jeg sier i fra dersom det irriterer meg. Hvis noen har kun få varer mens jeg har ei diger korg bryr jeg meg ikke, slipper de heller forbi.

Men det som irriterer meg er f eks i kiosk eller bakeri med bred disk, der en fomlende og treig ansatt sier "vet ikke hvem sin tur det er jeg" og rødmer, og ikke greier å følge med og bare ekspederer de som bryter seg fram og roper høyest.

Skrevet

har lyst til å si ifra, men tør ikke helt..hehe.

men kikker stygt på de, og av og til kjører jeg vogna klin oppi rompa på dem så de skjønner at her sto faktisk jeg..hihi.

men tror jeg skal ta mot til meg å si ifra neste gang, men kommer litt an på hvem det er og situasjonen da. som ei over her sa at har jeg god tid å personen har lite varer så er det jo egenlig greit.

men syns uansett folk kan spørre, istedenfr å brye seg frem liksom.

av og til bruker jeg å la folk gå foran og, da føler jeg meg snill da :D

men det mest irriterende er sure gamle kjerringer som overser deg totalt og bare gasser seg frem...argh..

Skrevet

Hva sier dere?

Vil veldig gjerne si noe, hehe :o)

Skrevet

Unnskyld, køen starter der borte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...