Gå til innhold

P-stav...kan man ha dette om man ammer? Noen med erfaringer positive/negative?!

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å få satt inn P-stav når nurket er født, men kan man benytte dette ved amming? Har søkt litt på nettet, men finner ikke info ang amminga...

Og hva er erfaringa deres med P-stav? Jeg har ikke hatt bivirkninger av noe slag når jeg har brukt p-piller, men det hadde vært veldig godt å slippe å stappe innpå den pilla hver dag....kjekkere med en dings i armen som bare er der liksom...

Fortsetter under...

Jeg satte inn p-stav når jeg ammet. Ville ikke gjort det igjen. Jeg fikk plutselig mye mindre melk. Kan ikke si at det var pga p-staven, men det var på den tiden jeg satte den inn.

Okey! takker for svar. Har hatt en brystreduksjon så det er ikke sikkert at jeg har nok melk i utgangspunktet, så da kan det vel være lurt å vente med staven til etter at amminga er over. Jeg fikk melk med nr 1, men han ble født 5 uker før termin, og var ikke sugevillig pga at han fikk mat via sonde den første tiden...så da pumpa jeg mens vi var på sykehuset, og ga opp etter at vi kom hjem og han fremdeles ikke ville puppe.

Gå inn på felleskatalogen og finn Implanon under preparater, da kan du lese om det. Det står at det kan brukes ved amming selvom hun andre som svarte har dårlig erfaring, så man kan sikkert være uheldig.

Jeg fikk satt inn hormonspiral mens jeg ammet og var veldig fornøyd med det. Ble raskt gravid igjen når jeg tok den ut igjen også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...