Gå til innhold

Noen som har erfaring med styrtfødsler?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid for 3. gang og er veldig bekymret for fødselen. 1. fødsel varte i 4,5 timer, andre fødsel varte i 2 timer. Jeg fikk ikke smertelindring noen av gangene pga at sykehuset mitt ikke har anestesilege til stede om nettene. I tillegg så bor jeg 40 minutters kjøretid fra sykehuset. Jeg har svært intense smerter og kunne virkelig tenkt meg en god dose med spinal-bedøvelse denne gangen, men er redd for at jeg ikke rekker det. Lurer på om det er vanskelig å få avtale om å bli "satt i gang"? Noen som vet?

Fortsetter under...

Alle mine 6 fødsler har vært styrtfødsler, maks 1t45min. Og jeg får bare klar melding hele veien om at jeg kan bare glemme smertestillende fordi det går for fort. Rakk imidlertid å få lokalbedøvelse i skjeden siste gangen i siste liten før ungen kom.

Jeg gikk 15 dager over sist gang og, og fikk også bekjed om at de ville la meg gå over i enda 2-3 dager før de ville vurdere å sette igang fødselen. Dette fordi en igangsettelse ville føre til en enda raskere fødsel enn de jeg har hatt tidligere, og enda verre smerter. Og det ville ikke legene utsette meg for.

Så det er dessverre ikke alltid en får bestemme slikt selv. Det positive er jo at vi kommer oss som regel veldig raskt etterpå :D Men smertene ved så raske fødsler er jo sterkere, så er ikke særlig gøy når det står på nei.

Første min kom på 2 1/2 time og andre kom på 2 timer..jordmor sa til meg på kontroll at jeg kunne få avtalt å bli satt i gang så jeg fikk være på sykehuset fra begynnelsen av. Jeg har lang veg til sykehuset og sa at jeg kom ikke til å sette meg i en bil for å kjøre til sykehuset om jeg kjente på meg at det skulle gå noe fortere denne gangen! Nekter fødsel i bil! Dette blir 3 barnet på under 3 år, så ser ikke for meg at denne fødselen kommer til å gå noe saktere. Jeg er veldig redd for å bli satt i gang, for har hørt at det skal gå fortere, men tenker at ungen skal ut! Vondt vil det gjøre, men det er snakk om 2 timer av livet mitt! og som nevnt ovenfor her..Vi er jo veldig sprek etter en kjapp fødsel! Jeg kjente ikke at jeg hadde fått en unge en gang nå sist! Var ute å jogga uka etter fødsel og sex var null stress.;)

Hm.

Jeg har ikke hatt smertestillende ved mine fødsler og syns i grunn at det har vært greit.

Min første fødsel har jeg sagt at tok 6 timer, men egentlig så teller vel ikke de 2 første timene fra første rie til hun sjekket og jeg hadde 3 cm

Desuten så presset jeg i over 1,5 t så det vil si at fødselen uten pressingen tok maks 2,5 t

Det tenkte jeg ikke på før etter nr 2 for da gikk jo pressingen på 2 min.

uansett så fødte jeg nr 2 på 45 min og det også fra første tegn på noe som helst.

Ingen som mente noe om fødsel nr 2 på forhånd annet enn at jeg skulle si at den første var rask så de kunne ta meg inn raskt og ikke be meg vente.

Det henger vel sammen med at jeg bor 5 min med bil fra sykehuset.

I gangsatte fødsler kan vel likegjerne bli lengre siden man ikke vet hvordan kroppen reagerer på igangsettelsen.

Det falt bort noe:

Det har ikke vært snakk om igangsettelse fordi jeg bor så nære sykehuset.

Skulle neste starte likt som forrige er det vel mulig jeg blir hjemme

Jeg vet ikke noe om kriteriene for smertestillende om de venter til du har en viss åpning eller hvordan det er

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...