Gå til innhold

Valg av faddere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar har nå begynt å diskutere så smått hvem vi ønsker som faddere. Han ønsker sin søster og en god venninnde han har hatt i 10 år.

Jeg derimot, er mer usikker....

Jeg er enebarn, og ikke spesielt god kontakt med noen av søskenbarnene mine. Mine 3 gode venninnder, ble det full splid me i vennegjengen for 1 år siden og vi har idag omtrent ingen kontakt. etter dette har jeg fått litt vanskelig for å velge venner som faddere..... Har ei god venninnde jeg har hatt i 2 år no, hun har alltid vært der for meg fra dag 1, men er litt suikker på om det er rett nå og velge henne? ( hun studerer i en annen by, men vi har god kontakt fordi, men vet ikke om hun er klar for oppgaven)

De jeg sitter ijenn og tenker jeg virkelig har lyst og velge er onkelen min ( broren til pappa) han har alltid vært der for meg, er enormt gla i han å han har betydd mye for meg fra jeg var lita av ) greia er at han er fadder på meg og?

Har det noen betydning? ville det være rart og velge han?

er liksom ingen andre jeg ønsker...... vill liskom velge en jeg vet kommer til og være der!

Fortsetter under...

Skrevet

Tenk i utgangspunktet på hvem som har støttet deg, tidligere, og som gjør det nå for tiden. De vil vel være de som også vil vise omsorg for barnet deres. Hvis du har noen i familien eller andre som du også vet vil være med og be for barnet, er jo det noe av hensikten med fadderordningen også. Din onkel høres ut som et godt valg, også din nye venninne, da ser det ut til å kunne bli fire faddere, og det syns jeg er bedre enn bare å velge de to som er minimum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...