Nillo Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Skal strikke et babyteppe, men strå fast i oppskriften. Har ringt til min mor, men ble ikke noe mer klok av den samtalen... Kan noen beskrive hvordan en strikker 2 m vridd r sammen,, og når du skal ta et kast hvilken vei skal du ta tråden på pinnen da, eller betyr ikke det noe? Håper noen kan hjelpe, ble så ivrig til å komme i gang
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 2 m vr r sammen. Da tar du pinnen, stikker den inn fra første maske og inn i den neste. -------(( ----- Pinne med masker pinnen -----((---- Også strikker du de bare rett. men da blir pinnen på baksiden av arbeidet hvirs du skjønner... Og ikke på framsiden som den blir til vanlig. Mulig det var uuuuutrolig dårlig forklart....=/ På kast tar jeg tråden fra bak og rundt bak igjen=)
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Ååååå..... "tegningene" mine ble ikke sånn som jeg ville.... Tydeligvis blir mange mellomrom her inne satt sammen!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Fant en forklaring på strikkeskolen =) "Stikk høyre pinne gjennom masken bak venstre pinne. Dra tråden tilbake med venstre pinne" Når du strikker 2 vridd sammen tar du bare å stikker pinnen gjennom 2 masker=)
Nillo Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. februar 2010 Tusen takk! Trur eg forsto..stiker pinnen ned i masken fra toppen, i stede fra "underside", og så trar eg tråden gjennom masken som normalt... resultatet såg iallefall vridd ut i forhold til vanlig Blir helt hekta når eg først har begynt, hadde så lyst å fortsette Tusen takk igjen!!
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 13. februar 2010 #6 Skrevet 13. februar 2010 Så bra du forsto! =) Lykke til videre;) Nettopp "lært meg" fletting jeg =) Så driver å strikker en søøøt sparkebukse til babyen i magen =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå