Gå til innhold

Ammehjelper eller annen med peiling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå ammet, mer eller mindre fullammet i 9 mnd. Ammingen har gått knirkefritt, ikke noen problemer av noen slag. men nå som tennene har kommet har vi begynt å få litt problemer, men så har jeg også kuttet ned på amming for å få i litt mer fast føde.

Problemet nå er at jeg har store skraper og sår som blør på brystvortene, begge to. Startet med en, da pumpet jeg den ene og ammet på den andre, men nå som det er begge klarer jeg ikke å amme på de. Det gjør helt vannvittig vondt. Men amming er en så ubeskrivelig koselig stund for oss. Babyen vil ikke ta skjold, det har jeg prøvd.

Så spørsmålet er: Om jeg nå går over til flaske for 3-4 dager, til sårene får gro (pumper for å opprettholde produksjon). Er det stor sjanse for at baby da avviser brystet når vi prøver å amme igjen? eller vil våre rutiner være såpass innarbeidet at han vil ta brystet fint igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var nødt til å blande bryst og flaske fra første stund. Det har aldri vært noe problem annet enn at når hun ble sterk nok, så måtte vi avvenne at hun skulle ha flaske i tillegg til bryst til hvert måltid.

Bruk trege smokker på flasken er mitt beste råd. (slow-flow fra 3-pakningene med flasker fra boots)

• 2 uker senere...
Skrevet

Det bør gå fint det, baby glemmer ikke puppen så lett. Men hvordan det vil gå å få baby til å ta flaske er jeg litt mer usikker på, men håper at du har kontroll på det. Lykke til og god bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...