ifie Skrevet 13. februar 2010 #1 Skrevet 13. februar 2010 Miniknotten (5 mnd) fikk utskrevet efedrin i går fordi han er så fryktelig tett (hoster til han brekker seg..). Dette skulle han ta 3 ganger daglig. Siden han hoster mest når han sover, ga jeg han siste slurken før han la seg i går kveld. Fra i 23-tiden og et par timer utover, var han helt mark! Det virket ikke som han hadde vondt, men han var helt tydelig stuptrøtt, uten å få sove. Han lå oppå meg og market og lagde lyder... Nå googlet jeg litt (var egentlig ute etter den siden man kan søke på og lese om alle mulige legemidler. Noen som vet?), og oppdaget at det vistnok er helt vanlig at unger reagerer med "tjolahopp tjolahei" når de får i seg dette middelet! Knotten skal ha 5ml i følge flasken. Kan man redusere dosen og samtidig få effekt? Hostedempende effekt, altså
Ronja&Odin Skrevet 13. februar 2010 #2 Skrevet 13. februar 2010 dattera mi sov supergodt av effedrin hun:p hehe men ikke gi det rett før h*n skal sove, men ikke gi noe mindre...
Marbella Skrevet 13. februar 2010 #3 Skrevet 13. februar 2010 Efedrin er jo ganske oppkvikkene og det bør ikke gis like før sengetid:)
Ranveig R Skrevet 13. februar 2010 #4 Skrevet 13. februar 2010 Ungar kan visst blir ganske oppspilte av Efedrin har eg lest ja. Her i huset hadde det ikkje den effekten, men siste gong vi prøvde det på lille (fekk efedrin 3 eller 4 gongar mellom 4 og 10 mnd), skreik ho i fleire timar etter inntak. Tok aldri sjansen på å prøve det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå